Welk voedsel remt de eetlust af ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Glas water drinken voor het eten, rustig eten en goed kauwen, en bewust van je eten genieten (dus niet bij de tv eten). Hierdoor eet je ook minder.

Het beste antwoord

Sommige voedingsmiddelen hebben negatieve calorieën, dat wil zeggen dat het lichaam meer energie er in moet steken, om het te verbranden, dan dat het oplevert. Voorbeeld is bijv komkommer. Een kokkommer zorgt echter wel voor maagvulling, zodat je geen hongergevoel hebt. Perfect dus, voor als je wil afvallen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw antwoord heeft mij overtuigd.. bedankt

Andere antwoorden (4)

Boerenkool met haring en satesaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet het meestal als ik iets meer alchohol op heb dan strikt noodzakelijk. Beter dan een schaapje schuiven in een drukke grillroom...
amigo
13 jaar geleden
brrrrr is toch een grap hoop ik......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het maar eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het echt tot voedsel gerekend kan worden... Tja... Maar het klopt! +
Als je ergens maar genoeg van eet, dan heb je daarna vanzelf geen eetlust meer.

Maar, omdat ik aanneem dat je waarschijnlijk zo min mogelijk wil eten:

- Vezelrijk voedsel. Dit verteert langzaam en vult daarom langer.

- Proteïnen. http://dieet.plein.nl/weblog/?id=3218

- Een ontbijt met lage glycemische index. http://www.ergogenics.org/vetzucht26.htm

- Voedsel waarin je het vet kan zien zitten. http://www.medicalfacts.nl/2009/02/17/zichtbaar-vet-in-eten-remt-eetlust/

En in de categorie non-food:

- Muziek. Dit stimuleert het deel in de hersenen dat ook geprikkeld wordt als we eten.

- Vocht. Vul je maag met water, (kruiden)thee of sap (bij diëet aanlengen met water) en je maag zal vol lijken, waardoor je niet of minder wilt eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bittere smaken.
Pf als je trek krijgt tanden poetsen, dan heb je eerst afleiding en daarna smaakt t eten minder lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
goeie +