Moet kaasdoek voor het eerste gebruik worden gewassen?

Ik heb via internet een stuk kaasdoek aangeschaft voor culinair gebruik, onder andere om reuzel te zeven. Kan ik dat doek gewoon gebruiken of moeten er eerst al dan niet schadelijke stoffen of vuil uitgewassen worden? Hoewel hygiëne natuurlijk ook een reden kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Voordat je kaasdoek voor het eerst gebruikt, raad ik je aan het eerst met de hand te wassen in water met zout.
Dan blijft het lekker soepel.
Nadat je het gebruikt hebt om te zeven bijv. moet je het eerst goed uitspoelen en daarna uitkoken in een sodaoplossing of met de hete was mee laten draaien.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, ook voor de tip over verder gebruik. Ik ben een fan van ouderwetse middelen, zoals soda. +1
amc
13 jaar geleden
Zie je wel, we hebben dus nog meer gemeen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, absoluut! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip en beste antwoord door net dat beetje extra info over verder gebruik, hoewel ik daar niet eens direct om gevraagd had!

Andere antwoorden (2)

Ik zou het zelf spoelen met water en azijn, dit voor eventuele geurtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Azijn lijkt me inderdaad een goeie tip! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige wasmiddelen hebben inderdaad een erg sterke geur. Misschien kan Neutral wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen, maar je hebt de kaasdoek ook voor de structuur van het weefsel en volgens mijn bescheiden mening zal een wasmiddel altijd iets met het weefsel doen.
Ja, volgens mijn moeder moet je het idd eerst wassen om inderdaad schadelijke stoffen er uit te wassen