Ik hoorde net op radio 2 dat pure chocolade misschien wel gezonder is dan een appel hoe komt dit?

Ik heb het gesprek niet echt goed gevolgd. Alleen ik weet wel dat er Amerikaanse onderzoekers zijn geweest. en die hebben ontdekt dat een stuk pure chocolade gezonder is dan een appel. Waardoor komt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoelen ze de anti-oxidanten ermee. Dat zit meer in pure chocolade dan in een appel. Bovendien bevat chocolade stoffen die een positief effect hebben op de hersenen. Je krijgt er een 'goed gevoel' van.

Cacaopoeder en pure chocolade bevatten meer antioxidanten en polyfenolen dan de fruitsap. Daardoor biedt chocola een buitengewoon goede bescherming tegen hartziektes en kanker. Dat schrijven onderzoekers van het Hershey Centre for Health & Nutrition in het wetenschappelijk tijdschrift Chemistry Central Journal. “Cacaozaden zouden moeten worden beschouwd als een soort superfruit”, verklaart hoofdonderzoekster Debra Millar in de Britse krant The Daily Telegraph. “En voedsel dat van cacaozaden is gemaakt zoals cacaopoeder en chocola kun je ook zien als supervoedsel. Dat is natuurlijk goed nieuws voor chocoladeliefhebbers.” Bestanddelen De wetenschappers kwamen tot hun conclusies door de bestanddelen van cacaopoeder, pure chocolade en fruitsappen te analyseren en met elkaar te vergelijken. Uit het onderzoek bleek dat chocola en cacao met name veel antioxidanten en flavanoïden bevatten. Deze stoffen bieden bescherming tegen zogenaamde vrije radicalen. Dat zijn moculeculen met een schadelijke uitwerking op het lichaam. Chocoladesaus Chocolade is echter niet altijd goed voor het lichaam. Wanneer chocola wordt verwarmd zoals bij het maken van chocoladesaus, verdwijnen vrijwel alle gezonde eigenschappen van het voedsel, zo waarschuwen de wetenschappers.

Bronnen:
nu.nl

Dat is het ook, en dat komt omdat in pure chocolade veel cacao zit, daar draait het allemaal om, die pure cacao!

Inderdaad zoiets heb ik ook gehoord. Van pure chocolade weet ik het niet, maar ik weet wel dat er heel veel suiker ( volgens mij 4 eetlepels suiker) in een appel zit. En van alles wat veel is ongezond. In een fruit dieet zit ook weinig appel, omdat er veel suiker in zit.

Dit is echt weer zo'n onzinbericht over voeding waarbij één enkel aspect van voeding uit het geheel getild wordt om commerciële redenen. Belachelijk!

Bronnen:
http://eetschrijven.blogspot.com/2011/02/o...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100