Hoe is het in het algemeen gesteld met de versheid van vlees en gevogelte in de supermarkt?

(Mijn eerdere vraag is verwijderd, hoop dat het nu niet weer gebeurd.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch een plus (goeie vraag ) voor je 4 katten.

Het beste antwoord

De versheid heeft te lijden onder de weg die het vlees aflegt voordat het in jouw koelkast belandt.

Ik ga altijd naar de boer en haal daar mijn vlees. Ik zie zelf de beesten lopen en krijg heel puur vlees.

1 keer proberen en je haalt het nooit meer in een supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vervoer wel in een koeltas. Ik weet ook wel een biologische boerderij hier in de buurt, maar dat zit allemaal in de vriezer en ik eet liever geen ontdooid vlees.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vlees uit de supermarkt wordt aangeleverd in bevroren toestand...

Andere antwoorden (3)

je vraagt geen mening maar een feit. In het algemeen is het wel oke. koop geen actie verpakkingen. En let vooral op de kleur van het vlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je eerste vraag ook voorbij zien flitsen... Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het vlees bij jouw supermarkt. Koop het dan niet en ga het ergens anders halen. Mijn ervaring met supermarktslagers is heel goed. Wat vandaag wordt verpakt ligt vandaag in de schappen. Morgen wordt het weggegooid. Dat is het beleid van de slager in mijn supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet zo goed wat je met je vraag bedoelt.
Er staat toch altijd een datum op de verpakking?
Die datums worden heel ruim genomen, zodat ik ze soms wel durf te negeren.
Er wordt namelijk veel te veel voedsel onnodig weggegooid.

In Nederland is de controle op eten echt goed hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dus al een paar keer mee gemaakt dat de houdbaarheidsdatum nog dagen verder was, en het vlees toch al bedorven was. Dus ben ik benieuwd hoe de ervaring van anderen is,