Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de eventuele allergische reacties na het eten van Meerval (Catfish)?

Een vriendin van mij kreeg gisteren na het eten opeens last van een opgezwolle, zere keel en verhoging. Ze denk dat het misschien door de Meerval komt. Kan dat, of zouden het bij een allergie andere reacties moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Mensen kunnen een allergische reactie krijgen door het eten van onder andere vis. Onder meer reacties van de huid, de luchtwegen en het spijsverteringskanaal.

Als ik dit zo lees zou ik het toch even in de gaten houden en zeker een huisarts bellen als je het niet vertrouwt. Het is altijd beter het zekere voor het onzekere te nemen.

Zie bijgevoegde link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alles kan gebeuren bij allergie, maar wat jij hier beschrijft is bijna niet een allergische reactie, maar een teken van intolerantie... Allergisch is een totale reactie van het hele lichaam, overal komt het protest vandaan, als mensen met wespensteekallergie een steek oplopen dan kan het hele lichaam zeer snel in een shock komen te verkeren en daar lijkt jouw verhaal niet op...
Dit ruikt eerder naar een intolerantie, de verschijnselen kunnen net zo fel en pijnlijk zijn, maar meer plaatselijk of lokaal optreden...

Ik kan we wel een methode geven om erachter te komen, over een week nog eens dezelfde vis eten, dan weet je het...

:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een voedselintollerantie kan nooit de uiterste felheid van een voedselallergie halen...gelukkig maar.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
en geldt dat dan voor iedereen?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Jazeker. Je kan namelijk doodgaan bij een allergische reactie, binnen een paar minuten zelfs. Aan een voedselintollerantie niet.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing