Omega 3 is juist goed voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eieren zit ook Omega3 inderdaad. Maar er zijn betere alternatieven om Omega3 binnen te krijgen.

Omega3 bevind zich vooral in vette vis en is onder andere goed gebleken voor het cholesterol (de hart&bloedvaten), het geheugen en het gehoor.
De overheid raad aan om minstens twee keer per week vette vis te eten (makreel, zalm, haring). Wanneer je niet aan deze norm komt, kan je je lichaammeen handje helpen om omega3 supplementen te nemen. Deze kun je gemakkelijk bij de drogist of het internet aanschaffen.

Op je vraag of eieren gezond/goed zijn kan je simpelweg beantwoorden met: Overal waar té voor staat is nooit goed. De berichten over eieren zijn wisselend. Hou het daarom bij wekelijks 2-4 eieren om niet 'té' veel binnen te krijgen.