Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, een suikerspin kan niet bederven, zoals een stukje vlees, zodat je er ziek van wordt als het bedorven is.

Suiker is vrijwel onbeperkt houdbaar, net zoals zout. Suiker moet je wel droog bewaren, maar zelfs als het vochtig wordt, en je droogt het, dan is er met je doosje suikerklontjes niets aan de hand.

Een suikerspin lijkt mij voor het allergrootste deel uit suiker te bestaan. En daarom kan hij niet bederven.
Of een suikerspin nog nèt zo lekker is, als je 'm "vers" opeet, of na 5 jaar, dat is een andere vraag.

Er zit ook een beetje geur aan een suikerspin, en voor alle voedingsmiddelen geldt, dat geur in belangrijke mate medebepalend is voor de smaak. Ik stel mij voor, dat een 5 lang bewaarde suikerspin, nog maar heel weinig geur heeft. Conclusie: je suikerspin zal minder lekker zijn, maar ziek zul je er niet van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk niet, het is 100 % suiker (eventueel met wat kleurstof) en daar kunnen bacteriën in deze vorm helemaal niks mee. Bederven in de zin van 'verrotten' kan hij dus niet.

Wel kan hij behoorlijk oneetbaar / onaantrekkelijk worden als je hem niet vers opeet. Als hij de kans krijgt uit te drogen, wordt hij hardstikke taai, en als hij die kans niet krijgt, trekt-ie meestal behoorlijk vocht aan, waardoor het een vieze versuikerde kledderzooi wordt. In die zin is het lekkere er aan wel zo goed als bedorven ja. Maar ziek wordt je er niet van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij bederft niet. Een suikerspin is echter wel zeer hygroscopisch ofwel gevoelig voor vocht. Er zal door de inwerking van het vocht slechts een klein zoet klompje overblijven. Suikerspinnen om mee te nemen zitten daarom altijd in een plastic zak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding