Ik heb nog wat aardappelpuree over van eergisteren kan ik deze nu nog invriezen ?

Heb het gemaakt van aardappels melk en wat boter.
Tis een hoop en vind het zonde om het weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

die kan je zeker nog invriezen, maar dan zou ik toch niet te lang meer wachten. Als je de puree hebt geholpen met afkoelen maak je ook de versheidsdatum langer. Dit komt omdat bij het afkoelen, de voeding een bepaalde temperatuur bereikt waarbij het veel gevoeliger is voor bacterieen, vanzelf afkoelen gaat vrij traag en dus krijgen de bacterieen langer kans om zich te nestelen. Of om het simpel te zeggen: je eten gaat sneller zuur worden. Vooral bij soep is het belangrijk om op zijn minst al het deksel van de pot te doen en de pot in de gootsteen te zetten met koud water, maar dit helpt zeker ook bij puree, en daarna zo snel mogelijk in de koelkast of invriezen. Als je puree van eergisteren is maar bijvoorbeeld heel traag is afgekoeld met het deksel nog op de pot, dan is de kans groot dat deze al aan het bederven is en dan is invriezen nutteloos, want na het ontdooien en opwarmen gaat deze zeker zuur zijn. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja waarom niet.