is een gedroogde abrikoos net zo gezond als een verse abrikoos?

ik wil een keer iets anders tussendoor. Nu zat ik te denken aan gedroogde abrikozen. maar is dit net zo gezond als verse abrikozen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Verse abrikoos is gezonder omdat in gedroogde abrikoos al heel wat vitaminen verloren gegaan zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je antwoord is onjuist. -
is zelfs gezonder:hogere concentraties aan voedingsstoffen:
Gedroogde vruchten hebben een hoge voedingswaarde. Dit komt doordat het vocht voor een groot deel uit de vrucht gehaald wordt, terwijl de voedingsstoffen hierbij bewaard blijven. Niet alleen de suikers, maar ook de vitamines, vezels en mineralen.
fremar
13 jaar geleden
Gedroogd fruit bevat meer energie en heeft een hogere voedingswaarde dan vers fruit. Dit blijkt uit onderzoek van TNO.

Dit komt doordat het vocht uit voor een gedeelte uit de vrucht gehaald is, waarbij de voedingstoffen, zoals koolhydraten, voedingsvezel, vitamines en mineralen, bewaard blijven.