Het soortelijk gewicht van yoghurt is lager dan 1 kilogram per liter. Afhankelijk van het vetgehalte (gaat het om volle of magere yoghurt?) ligt het tussen de 0,95 en 0,98 kg/ liter. Dus 250 ml. yoghurt weegt 237 à 245 gram.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het sg van joghurt zal iets boven de 1 liggen dus ik gok zo ergens rond de 275 gram
anneliez
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/soortelijk-gewicht-drinkyoghurt-750gr.58865
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gewicht van 250 ml yoghurt hangt af van de dichtheid en de consistentie van de yoghurt, omdat sommige soorten dikker of luchtiger kunnen zijn dan andere. Over het algemeen weegt 250 ml yoghurt ongeveer 250-270 gram, afhankelijk van de yoghurtsoort en de manier waarop het is bereid.

Wil je het precies weten, dan moet je meten met een keukenweegschaal. Op deze manier weet je precies hoeveel gram yoghurt je gebruikt. Als je geen keukenweegschaal hebt, kun je als vuistregel aanhouden dat 250 ml yoghurt ongeveer gelijk is aan 1 kopje yoghurt, wat ongeveer overeenkomt met 245 gram. Houd er echter rekening mee dat dit slechts een schatting is en dat het exacte gewicht kan variëren afhankelijk van het type yoghurt (dichtheid etc).
een jaar geleden