kun je zwitserse strooikaas binden zodat je er bolletjes van kunt maken?(zonder die specifike geur te verliezen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je met de bolletjes doen? Gewoon opeten ("slikken" haha) of bakken of frituren of nog iets anders? Want dat maakt verschil voor waarmee je het gaat binden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha nee het is voor een experiment, waar muizen het snelst op afgaan. dus de geur is belangrijk.

Het beste antwoord

Neem gelijke delen boter en strooikaas. Klop de boter luchtig met een mixer. Als deze cremig is geworden roer je er op lage stand de strooikaas doorheen.
Hier kun je prima bolletjes van draaien. Mocht de boter te zacht zijn geworden, zet je hem even terug in de koelkast.
Als de bolletjes gedraaid zijn rol je ze nog even door de strooikaas, zodat er een paneerlaagje ontstaat.
In de koelkast, en klaar!

Mochten de muizen ze niet lusten, dan kun je ze altijd zelf nog voor een culinaire uitspatting gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik weet een handiger oplossing.
ga naar de dierenspeciaalzaak, en koop kase rollis/cheezies van gimpet.
snoepjes voor de kat, zo groot als een erwt.
die meuren echt enorm naar kaas!
13 jaar geleden
Met boter. Weinig boter en dik strooikaas eromheen. Dat kan. Wel een geknoei hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De strooikaas is een gemalen variant van een vaste kaas.
Bij de kaasspeciaalzaak hebben ze Zwitserse kaas die je zelf nog moet malen of raspen. Zou dat niet de oplossing zijn.