In huis zijn zeer veel dingen mogelijk, maar de meeste zijn lastig, omdat je eigenlijk te weinig licht hebt. Je wacht dan ook beter tot het wat langer licht is buiten.

Maar dingen zoals thijm, basilicum, koriander en rozemarijn kunnen lang overleven in de venstarbank. Hetzelfde geldt voor pepertjes, paprika, tomaten. Bananen heb ik ook een keer bij iemand in huis gezien. Maar die hadden een grote lichtkoepel.Wij hebben nu ook pinda's staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruit moet meestal bevrucht worden door bijen dus wanneer je die niet binnen hebt kan je het niet binnen houden. Kruien kan daar in tegen wel want dit zijn gewoon planten. De bloemetjes van groenten moeten volgens mij ook eerst bevrucht worden dus denk ook niet dat dit mogelijk is. In kassen vliegen die beesten ook binnen. maar dit is mij bekend hoor misschien is het niet bij alle groenten en fruit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Champignons, je kan bij een tuincentrum kweekdozen
met champignonne (of andere paddestoelen) kopen.

Die kan je heel goed binnen opkweken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het woordje "sporen" ben ik vergeten achter
champignonne te tikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel kruiden zoals:
* peterselie
* bieslook
* tijm
* basilium
* lavas (maggiplant)
* munt

Groenten zijn binnen moeilijk te kweken, maar het kan wel als het je alleen gaat om de fun en om te zien hoe het werkt. En niet verwacht een heerlijke maaltijd uit eigen huis op tafel te zetten.
Stop zelf eens een boon in een potje met potgrond. Ook heel leuk en leerzaam voor kinderen.
Met bijv aardbeien en tomaten kan dit ook. Bij een tuinwinkel kan je allerelei zaad kopen om zelf te kweken. Zij kunnen precies vertellen wat makkelijk is, waar je op moet letten en wat je nodig hebt.
Denk ook eens aan bloemen en vergeet de wietplant niet ;)
Fruit is overigens bijna niet te telen binnenshuis.

Succes en veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met dezelfde installaties werkt als wietkwekers, dan is nagenoeg elke plant binnenshuis te kweken. Zoals reeds eerder vermeld, is bestuiving echter vaak een probleem, maar die heb je voor veel kruiden niet nodig.
jc54