Wat voor aroma wordt toegevoegd aan frituurolie om een lekkere geur en smaak aan friet te geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij mijn weten wordt er geen aroma toegevoegd aan frituurolie. De lekkerste friet maak ik overigens met rundvet (Ossewit). Dat komt door de combinatie van dit specifieke vet en de aroma's die ontstaan door het bakken.

Ik gebruik wel frituurolie maar merk ook geen apart aroma. Mijn frietjes maak ik ook zelf, laat ze een half uur in zout water staan, spoel ze daarna af en droog ze, en dan 10 minuten voorbakken op 125 graden en 2 minuten afbakken op 180. Ruikt heerlijk :-)

Ook nog nooit van gehoord. Frituurvet lijkt mij neutraal te (moeten) zijn om zo geen vreemde smaakjes aan andere producten te geven. Bakken in rundervet? Dat proberen ze er hier bij de cafetaria's juist af te krijgen om de hoeveelheid dotterbehandeling terug te dringen..

Elk vetsoort heeft zijn eigen "smaakeffect" op frietjes of andere etenswaren die je kan frituren. En dan is het ook weer afhankelijk van het soort friet. Toegevoegd na 22 seconden: Er wordt geen aroma aan frituurvet toegevoegd nee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100