Verpest ik het dieet van dr. Frank als ik 's morgens 3 sinaasappeltjes pers?

Ik ben dit zo gewend, als ik dit moet laten zou een grote opoffering zijn, voor de rest lijkt me dit dieet heel goed te doen!
Dit wordt overigens de 1e keer dat ik een dieet ga doen, heb dus nergens verstand van. (stoppen met roken + 7 kilo).......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dieet is nergens voor nodig, gewoon een gezonde levensstijl aanleren.
anneliez
12 jaar geleden
IK zou me meer zorgen maken of ik mn eigen stofwisseling niet verpest door dat dieet, dan dat ik dat dieet verpest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk je uit, dit is een jojo dieet...
Je ontzegt je nu koolhydraten... Maar strax al je weer normaal gaat eten zullen die koolhydraten extra worden opgeslagen... Een natuurlijke reactie van je lichaam.
Je kan beter sporten en gezond eten. Weight watchers of sonja bakker hebben minder dit jojo probleem

Het beste antwoord

Aangezien het Dr.Frank dieet voornamelijk uit eiwitten bestaat en niet uit koolhydraten is het niet handig(aangezien er een grootte hoeveelheid koolhydraten in je sap zit)maar heel veel kwaad zou het niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beargumenteer -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven maar ik vind wel dat je jezelf tegenspreekt. Normaal kan een glaasje sap geen kwaad als je niet op je gewicht hoeft te letten maar juist bij een koolhydraatarm dieet is gebruik van suiker zoiets als vloeken in de kerk.

Andere antwoorden (2)

Sinaasappels zijn erg gezond, maar bevat veel natuurlijke fruitsuikers. Het dieet van dr. Frank bevat heel weinig koolhydraten. Ik denk dat die drie sinaasappels niet passen binnen het eiwitrijke dieet van dr. Frank. Wel passen je sinaasappels in een 'normaal' en gevarieerd dieet, wat veel meer aan te raden is dan het dieet van dr. Frank. Als je een lange tijd weinig tot geen koolhydraten nuttigt, komt je lichaam in ketose. Een ketose toestand van je metabolisme kan gevaarlijk zijn. Het lichaam maakt ketonen aan die aanleiding kunnen geven tot orgaan falen en het ontstaan van jicht en nierstenen. Ketonen kunnen er ook voor zorgen dat je lusteloos wordt, een verminderde eetlust, misselijkheid en een slechte adem krijgt. Ketose kan worden voorkomen door het eten van minstens 100 gram koolhydraten per dag.

Succes met afvallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede onderbouwde uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist ; gezonder dan Dr. Frank of eender welk 'dieet'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect maar dit is het bekende nonsensverhaal waarbij ketose verward wordt met keto-acidose.
Zelfs het Voedingscentrum adviseert niet meer dan één stuks of portie fruit als je wilt afvallen vanwege het zeer hoge percentage suikers in fruit. Als je koolhydraatarm wilt afvallen verknal je dat inderdaad door fruit te gaan eten, waarbij sap nog een graadje erger is omdat je daarmee nog meer duiker binnenkrijgt dan door fruit te eten. Door die snelle suikers stop je de vetverbranding die je nu juist wilt stimuleren..

Ik ben overigens niet zo voor extreme diëten. Niet omdat koolhydraatarm slecht voor je gezondheid is, mits je een paar maatregelen neemt, maar meer omdat extreme diëten moeilijk vol te houden zijn en vooral omdat het vervolg erop erg moeilijk is. Als je een goed vervolg weet voor als je op gewicht bent is dr. Frank helemaal niet zo slecht. Een mildere vorm is koolhydraatbeperkt, zoals Grip op Koolhydraten van Yvonne Lemmers. Die is wat langzamer maar kun je jaren blijven volhouden als het nodig is.