Hoe lang kan een goudvis zonder eten?

Mijn broer is 10 dagen op vakantie. Daarom heeft hij zijn konijn bij ons gebracht, maar ik bedacht me ineens dat hij ook nog 2 goudvissen heeft.

Zouden deze het nog doen als hij terugkomt? Of is het verstandig om ze maar eens te gaan halen ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
29K

Het beste antwoord

10 dagen is wel lang...ik zou wel een keertje langsgaan. Ik heb goudvissen gehad en elke week verschoonde ik het aquarium en als ik me niet vergis gaf ik ze elke dag te eten (lange tijd geleden). Mij werd altijd verteld dat ik nooit teveel eten moest geven; dus gooi niet gelijk het hele potje voer in het water. Of het water wordt er zout van, of de vissen eten zich dood...ik weet even niet wat de reden was. Maar het is denk ik afhankelijk van de vis. Ik zou even je broer vragen (die waardeert het vast als je hem belt om te vragen over zijn vissen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een paar dagen ... en niet te veel geven, dan gaan ze als dood aan de oppervlak drijven .. en dan zijn ze dus NIET dood ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen makkelijk hiberneren... Ze kunnen door de kou in winterslaap gaan, hiberneren noemen ze dat... Een goudvis kan ik de lente extra bijvoer gebruiken na de winterslaap en in de herfst voordat ze weer in winterslaap gaan... Uiteraard heb ik het over goudvissen (en andere ook overigens) die buiten in een vijver leven... De vissen thuis binnen in een kom, daar is dat natuurlijk anders voor want die leven niet in seizoenen...

Nu ik je vraag verder lees, zie ik dat ik een andere richting op moet... 10 dagen overleven ze wel hoor... geen probleem... of ga een keer langs en voer ze wat... kan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze die 10 dagen zullen overleven, zonder problemen dus...
een aantal dagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn van die voerblokken in de handel, die langzaam oplossen, waardoor de vissen af en toe wat voer krijgen door een langere periode. Misschien heeft jouw broer dat erin gedaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen langer zonder eten dan zonder drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zitten de goudvissen in een kom, dan is 10 dagen geen eten geen enkel probleem.
Is het een kleine kom, dan kan de waterkwaliteit misschien een probleem geven.
Zitten de vissen in een vijver, dan kan je broer wel een jaar wegblijven, omdat de vissen veel natuurlijk voedsel kunnen vinden,zelfs helemaal nooit voeren bij vijvervissen is geen probleem, alleen zullen de vissen weing groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het doosje voer staan duidelijke instructies.
Volgens mij heb ik ooit daarop gelezen dat 1x per week een bepaalde hoeveelheid gegeven moet worden.
Ik zou het niet doen zonder overleg met je broer, want als je beide geeft dan kan het net even te veel zijn voor de vissen.