Iemand in de sportschool adviseerde me om stackers te gebruiken om snel af te vallen. Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Stackers zijn vetverbranders. Ze zorgen dat je geen hongergevoel meer krijgt en dat je energie omhoog gaat, maar dat is niet zonder gevaar!!! Je hart krijgt het heel erg te verduren en op den duur kun je daar klachten van krijgen. Het is een omstreden product, ik snap niet dat een sportschool dit adviseert.

Lees hier meer over: http://www.afvallen-weblog.nl/stackers-hoe-werken-ze-en-kun-je-er-echt-mee-afvallen/

Toegevoegd na 37 seconden:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/38534-wat-zijn-stackers-en-zijn-ze-gevaarlijk.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Snel afvallen is sowieso heel ongezond. Inmiddels is daar al heel veel onderzoek naar gedaan en het stimuleert alleen maar het yo-yo effect waardoor je per saldo altijd dikker wordt dan daarvoor.

Gezond afvallen kost tijd. Je moet meer bewegen en anders eten. Je hele levensstijl zul je moeten veranderen om duurzaam af te vallen en gezond te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel verschillende stackers op de markt. Heb met een aantal ervaring. Sommige word ik zenuwachtig van, hartkloppingen en slecht slapen. Van andere merk ik weer nix. Zou beginnen met een supplement op basis van groene thee of koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stackers zetten je systeem in stroomversnelling (kortom gezegd). Je gaat daardoor meer energie verbruiken en daardoor val je iets meer af. Verwacht geen wondermiddel, je moet er nog wel iets voor doen!
Als er veel cafeine of guarana of zelfs efedra (in nederland verboden) zou je er hartkloppingen of een onrustig gevoel van kunnen krijgen. Als je geen hartproblemen of hoge bloeddruk hebt zou je het kunnen proberen, te beginnen met een halfje.
Voorbeeld:
Ik gebruik voor mijn allergie soms een medicijn uit Duitsland wat efedra bevat (ephedrine). Meer dan een halve tablet geeft me een raar en opgefokt gevoel, ik voel me dan heel scherp en alert. Als ik een hele tablet zou nemen, voel ik mijn hart kloppen en heb ik absoluut geen rust. Ook geen eetlust, en daardoor zorgt efedra ook voor gewichtsverlies.
Ik neem het daarom met mate, en alleen als het echt nodig is.
Net zoals stackers.. neem het niet teveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet je nadenken als je Stackers gebruikt, maar dat ik natuurlijk met alles. Stackers zijn al meer dan 8 jaar lang de best verkochte vetverbranders in Amerika. Ik kwam laatst dit artikel tegen, best interessant verhaal over Stackers en vetverbranders.

http://www.body-supplies.nl/blog/vetverbranders/wat-zijn-vetverbranders.html