Waarom krijg je de verpakking van je vleeswaren nooit makkelijk open op de plek waar 'hier openen" staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Omdat het een slecht ontwerp is. Vaak is het lipje waar je aan moet trekken te kort, het folie te dun in combinatie met een te sterkte plakrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak moet je het"lipje" eerst ombuigen, zodat je het open kan maken. Zou handig zijn als het vermeld zou staan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een complot om ons, simpele mensen, te laten geloven dat we dom en onhandig zijn.

Nee, serieus: het is gewoon heel moeilijk om een verpakking te maken voor een lapje vlees die zowel materiaalbesparend als makkelijk te openen is. Hetzelfde geldt voor de eeuwig knoeiende melkpakken en harde blisters waar je altijd je handen aan open haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er een keuze gemaakt moet worden tussen een verpakking die makkelijk open te maken is OF een verpakking die goed sluit en de inhoud goed houdt.
Die twee spreken elkaar volledig tegen, dus het het zoeken naar de gouden middenweg. En die hebben ze nog steeds niet echt gevonden lijkt het wel.

Met een schaar krijg ik trouwens al dergelijke verpakkingen heel makkelijk open, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er bij het productieproces niet bij stilgestaan is dat er uiteindelijk een klant aan te pas komt. Er zijn wel degelijk prettige verpakkingen, meestal hersluitbaar.

Tientallen jaren geleden fulmineerde Wim de Bie al eens tegen dergelijke verpakkingen. Gewoon niet meer kopen, die klantonvriendelijke zooi, lijkt mij. Dat is de beste manier om het hele probleem de wereld uit te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nogal suggestieve vraag, ik krijg de verpakkingen eigenlijk altijd makkelijk open. Gewoon zonder schaar.