Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn snijmachine is niet altijd even schoon zitten hoekjes en gaatjes in waar ik bijna niet bij kan ( restjes ham cervelaat etc).

Dus eigenlijk gegaard vlees wat al een tijdje niet in de koelkast staat komt toch op mijn boterhammetje terecht.
Is dit nu slecht of droogt dit vlees gewoon uit ?
Het zijn vaak maar hele kleine stukjes zo groot als een suiker korrel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het van je snijmachine direct op je brood komt en meteen wordt opgegeten dan zal het wel meevallen; het houdt in ieder geval je immuunsysteem alert.
Veel mensen denken dat je van een klein beetje besmet voedsel al erg ziek wordt maar dat is alleen zo bij bejaarden die uitsluitend steriel voedsel eten.
Kleine hoeveelheden bedorven voeding zijn helemaal niet erg; integendeel daardoor versterk je je natuurlijke weerstand (minners komt u maar) :)

Het is wat anders als je dergelijke producten weer opnieuw verwerkt en zeker als je ze daarna ook nog wilt bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is niet goed het zijn vleeswaren die bacteriën veroorzaken. Je moet de snijmachine uit elkaar kunnen halen om hem schoon te kunnen maken kijk in je handleiding
(Lees meer...)
13 jaar geleden
slecht...ook vleeswaren zijn bederfelijk...je zou de kleine hoekjes proberen schoon te maken met iets wat blaast...of je blaast zelf met een rietje in de hoekjes...
ook al zijn ze piepklein ..je kan er aardig diarree van krijgen, als je ze toch een keer mee op eet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort hoekjes en moeilijk bij te komen stukjes maak ik schoon met een tandenstoker of sateprikker en 1x in de zoveel tijd moet je de machine uit elkaar halen. Er hopen zich anders veel bacteriën op en dat is niet gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk weet je het zelf wel: je moet schoonmaken. Bacterien vermenigvuldigen zich snel en een voedselvergiftiging is geen lolletje. Elke keer schoonmaken of toch maar voorgesneden kopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle onderdelen van een elektrische snijmachine zijn na demontage goed te reinigen.
Na elk gebruik dient men het apparaat te demonteren en te reinigen.
Het consumeren van oude bedorven resten vlees is slecht
voor uw gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Inderdaad, gewoon demonteren en goed huishoudelijk schoonmaken is de beste remedie. Dat is de belangrijkste reden dat ik bij voorkeur een snijplank en een vlijmscherp mes als basisgereedschap gebruik in de keuken.
Als je kokend water met azijn in de snijmachine gooit maakt het zorgvuldig en bacterie schoon, is mijn ervaring!

Daarna wel goed met water afspoelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het eerst uitelkaar halen en dan met een mes die een lange scherpe punt heeft en dan proberen het daarmee te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding