Waarom staat er op de dozen cornflakes van C1000 tarwe ? Je zou toch verwachten dat ze een afbeelding van maïs gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een ingewikkelde ja goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele leuke vraag om aan de C1000 zelf te stellen. Bel hun klantenservice op en kijk of ze het antwoord weten!
bamibal
13 jaar geleden
Is het wel echt Cornflakes en niet een ander ontbijtproduct dat wel van tarwe gemaakt is? Of staat er misschien tarwe op de ingrediëntenlijst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, ingrediënten zijn maïs. Ik heb intussen een mailtje gestuurd aan de klantenservice om te vragen of zij mij een verklaring kunnen geven...
bamibal
13 jaar geleden
Ik zag het al. Je bent niet de enige die zich erover verbaast:
http://forum.fok.nl/topic/1511548
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet nooit cornflakes, liever volle yoghurt met suikervrije muesli of een volkorenboterham.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De C1000 heeft blijkbaar de verpakking reeds aangepast. Zie het derde antwoord....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha plus voor de vraag! Dat je dit is opgevallen! Net alsof je een tv koopt met de afbeelding van een hoofdtelefoon ;-)

Het beste antwoord

het was iemand anders ook al opgevallen.
http://forum.fok.nl/topic/1511548

Helaas is het niet verboden om ingredienten af te beelden die niet in het product zitten.
Ze gebruiken dus waarschijnlijk een afbeelding van graan om het product aantrekkelijker te maken (ziet er gezonder/diverser uit)
Je ziet het ook wel eens bij vruchtensappen. Staan er hele lekkere vruchten op het plaatje die niet in de ingredienten voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ofwel het bureau van C1000 gaat niet helemaal lekker of het is verdraaid lastig een beeld van een mooi maisveld te vinden. Verder zie ik geen probleem met die doos hoor. =-)