Hoe kan ik hinderlijke kook luchtjes elimineren?

Ik bedoel met name de geur van b.v hutspot, die uienlucht blijft zo lang in je huis hangen.

En dan bedoel ik niet zoiets als het raam openzetten of de afzuigkap aan laten staan.

Maar misschien weet iemand een andere manier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je nu niks aan, maar voor de volgende keer: De uien bakken en niet meekoken. Je hebt dan minder last van de uienlucht. En het is ook veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar heb je dan niet weer last van de lucht van die gebakken uien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat ruikt 10 keer lekkerder. Bak eerst de uien op matig vuur en voeg er spekjes aan toe. Heb je gelijk wat bakvet. Echt veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water loopt mij al in de mond, ga ik volgende keer ook eens proberen.

Antwoorden (5)

Met geurkaarsjes.
Of een toiletspray met een vanille of dennengeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kaars branden...raar maar waar het verjaagt geuren...
een natte spons op een bordje leggen en op de aanrecht laten staan, geuren trekken erin..
of oust spray die haalt ook nare geuren weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bodempje water met koffie koken en op het aanrecht neer zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ook goeie tip...zal eens een keer proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wanneer je koelkast stinkt (bv door lekkere kaas:) Dan kan je wat koffie in de koelkast zetten. (droge) Werk goed hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip...
een pannetje water met een scheutje azijn een tijdje zachtjes laten pruttelen.
13 jaar geleden
Misschien wat brood mee laten koken bij spruiten werkt het prima.