Hoe magerder het vlees, hoe langer je het kunt bewaren. Vet bevriest namelijk wat lastiger. Daarmee zijn kipfilet en biefstuk de beste kandidaten.
Echter, de maximale houdbaarheid van vlees is niet gek veel langer dan drie maanden (vet varkensvlees) tot maximaal een jaar (heel mager rundvlees), en de kwaliteit gaat er wel op achteruit.

Toegevoegd na 21 seconden:
Ah, nog een bron gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rauw rundvlees. 6 tot 12 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kun je rundvlees 3a4 maanden bewaren na aankoop, andere vleessoorten iets langer vanwege het vetgehalte.

Nog een tip, eenmaal uit de vriezer niet opnieuw invriezen.