Bloed in eigeel? wat is dat?

Ik wilde net ei bakken.
Het eigeel bevatte rode bloedsporen.
Lijkt mij niet oké En heb het weggegooid.
Maar is dit wel goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja hoor dat is best oke.

Een ei is namelijk een product van een dier, iets levends. En niet iets wat door machines in een fabriek gemaakt wordt.

Daardoor heb je wel eens afwijkingen.
Je had het helemaal niet weg hoeven gooien.

Soms scheurt er een klein bloedvaatje in de eierstokken van de kip waardoor er wat bloed in het ei terecht kan komen. Het is een misverstand te denken dat een dergelijk ei bevrucht zou zijn.
Een dergelijk bloedstipje in het ei kan met een natgemaakte lepel worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het toch voor de zkerheid gewoon weg gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk om te weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Precies! Geen eten weggooien dat gewoon goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom zei ik er ook bij dat je dat bloedstippeltje er uit kan halen.
Het ei is verder toch gewoon goed?
Maar wij gooien met z'n allen veel te veel eten weg en dat vinden we nog normaal ook.
flyingcrow
13 jaar geleden
helemaal eens met momopoyolo!
Een onbevrucht embryo

Toegevoegd na 37 seconden:
(Ik heb er nooit last van)