Kun je terecht klagen bij een supermarkt als het vers brood iedere keer tegen 18.30u op is?

13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de een of andere manier erger ik mij aan mensen (incl. mijzelf) die gaan klagen omdat iets in de ruim gesorteerde supermarkt op is. Het doet me denken aan die vrouw in de supermarkt die luidkeels haar beklag deed omdat "er geen beenham met honing meer was". Ik ben dat beeld nooit vergeten en krijg daar een ongemakkelijk gevoel bij. Zijn wij met z'n allen zo verwend dat wij hierover gaan klagen terwijl de supermarkt uitpuilt van alle overvloed? En eerlijk is eerlijk: ik baal ook als iets er niet is wat ik had willen hebben. Wat dat betreft ben ik geen haar beter. Maar ik heb mijzelf voorgenomen om me weer heel snel tot de orde te roepen en dan maar een alternatief te verzinnen. Als ik dan denk aan al die mensen die niet voldoende te eten hebben en maar moeten zien te overleven met wat ze hebben of krijgen schaam ik me voor mijn eigen verwende consumptiegedrag. Je zou dus, in plaats van klagen, als alternatief kunnen verzinnen om eerder boodschappen te doen of in 1 keer meer brood te kopen zodat je deze in de vriezer kunt bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs een bakker heeft aan het einde van de dag geen vers brood meer.
Dat kun je toch verwachten. Het is nl. zonde als dit weggegooid moet worden.
Gewoon wat apart laten leggen.

Het beste antwoord

Klagen mag altijd, als je dat op een vriendelijke manier doet. Of het terecht is, dat is maar de vraag. Misschien is er een kans, dat de supermarktmanager dit niet weet, omdat het personeel het niet doorgeeft, dat het verse brood steeds om 18:30 uur op is, en klanten er wel voor komen.

Ik zou in jouw geval, dit gewoon eens aan de manager vragen. Als hij weet dat jij graag om half zeven nog vers brood wilt, dan kan hij daar best iets mee doen. Misschien ben jij niet de enige, en een supermarkt heeft niets liever dan tevreden klanten. Als er niets aan te doen is, weet je dan in ieder geval de reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt wel evt je bestelling van tevoren doorgeven, dat ze voor jou wat brood apart leggen. Werkt het beste als je dit een keer persoonlijk komt vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan en mag niet klagen. Als de supermarkt om 18.30 nog vers brood moet hebben liggen kunnen ze dat allemaal weggooien aan het einde van de dag. Het is een kwestie van eerder naar de winkel gaan of je bestelling van te voren doorgeven.
De supermarkt hoort in mijn ogen verantwoord in te kopen en mag aan het einde van de dag zeggen. Sorry, het is op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere winkel mag het op=op principe hanteren, dus wat dat betreft kun je daar niet over klagen. Je kunt het natuurlijk wel als opmerking doorgeven. Hoe meer klanten dat doen, hoe groter de kans dat ze ruimer gaan inkopen.

Daarnaast zou ik brood om 18:30 niet meer "vers" willen noemen, er vanuit gaand dat dat de vorige nacht gebakken is.
bamibal
13 jaar geleden
Sommige supermarkten garanderen vers brood tot sluitingstijd (de Plus bij mij in de buurt doet dat). Als je dat roept, moet je dat ook waarmaken. Is er geen vers brood meer, dan kun je terecht klagen.

Dat wil niet zeggen dat jouw soort brood er tot sluitingstijd moet liggen, het gaat er om dat er brood is en dus is er geen verplichting om alle soorten in voorraad te hebben.
paulus811