Kun je nasi [vegetarisch] van de chinees wat je gisteravond hebt gehaald nu nog eten?

Ik had het op het aanrecht laten staan, dus het is afgekoeld. Het is om 18:30 gehaald en nu is het bijna 13:00 u. Moet ik het heet opbakken of in de magnetron doen of weggooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

volgens mij kan je het nog prima eten tenminste als je de verwarming snachts uit hebt gedaan of op een lage temperatuur

en als het echt niet goed meer is dan proef je dat echt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het nog wel eten hoor, maar ik zou het dan even flink opbakken in een wok ofzo. Zodat alle bacterien (die hebben kunnen groeien) door de hitte doodgaan. Ik heb zelf ook regelmatig iets vergeten in de koelkast te zetten en eet het dan de volgende dag zonder problemen.
Als het erg warm is geweest in je keuken vannacht zou ik het niet doen, maar anders... mijn moeder liet vroeger altijd de pannen met deksel op het fornuis staan voor de volgende dag, toen had ze nog geen grote koelkast.
Dus even goed opbakken!
Als je het niet vertrouwd door slechte geur ofzo; wegdoen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Overigens is vlees meestal hetgene dat snel bederft zonder koeling, en omdat het vegetarisch is, heb je dat probleem in elk geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat kan best
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou nasi die niet onder de 7 graden gekoeld is, niet meer eten. Rijst is erg gevoelig voor salmonella en bij een temperatuur van rond de 18 graden (dat wordt het snachts ongeveer), gaat de vermenigvuldiging van deze bacterie razendsnel.

Maar ik ben wel een zeurpiet op dit gebied, je zult er niet niet dood aan gaan. Maar ik kom ook niet bij je eten.
paulus811
13 jaar geleden
Ik zou er geen enkele moeite mee hebben.
Heet opbakken, de magnetron duurt niet lang genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ik doe het regelmatig. In deze tijd van het jaar neem ik aan dat je keuken 's nachts best koel is.

Bak hem wel op hoog vuur op in een wok of hapjespan. Dat wordt véél lekkerder dan in de magnetron.