De meeste rode vruchten zijn giftig voor de mens, maar waarom is een aardbei dan niet giftig?

Toegevoegd na 8 minuten:
Volgens survival expert Bear Grylls zou dit zo zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Roodheid heeft op zichzelf geen causaal verband met giftigheid. Waar Bear Grylls het over heeft, is een statistisch verband: er zijn veel vruchten die rood én giftig (niet rood en daaróm giftig) voor de mens zijn. Dus is het vanuit survivalperspectief slim om geen onbekende rode vruchten te eten.

Waarom een aardbei niet giftig is: omdat er geen oorzaak is waardoor een aardbei giftig zou zijn. Roodheid is namelijk geen gif.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tomaat
kers
appel
framboos

Allemaal rood gekleurde vruchten

De meeste rode vruchten zijn zelfs niet giftig, gok ik zo even uit de losse hand. De kleur valt op, omdat het van voordeel is om gegeten te worden: Dan neemt een dier je zaden mee naar een andere plek, waar het dan kan kiemen, zonder jezelf te beconcurreren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je zelf al zegt...de MEESTE zijn giftig.Dat wil dus zeggen...niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je zeker dat hij het niet had over rode bessen die aan bomen en struiken groeien in het wild / bos / oerwoud ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardbeien zijn volgens de botanische wereld SCHIJNvruchten.