Hoe onthoud ik dat ik een statiegeldbon heb?

Ik lever niet zo vaak flessen in, maar als ik dat doe, vergeet ik bijna standaard om mijn statiegeldbon bij de kassa in te leveren. Wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Te zien aan alle reacties ben ik de enige niet!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou de bon meteen in m'n portemonnee doen, naast het geld als je contant betaalt, of naast je pasje wanneer je gaat pinnen. je "loopt" er dan vanzelf tegenaan.

In je hand houden tot je bij de kassa komt en dan direct op de band leggen.

Ik blijf hem altijd in mijn hand houden, zodat ik hem niet vergeet. Dit helpt mij in ieder geval.

je kan het opschrijven op een papiertje. je kan het op je telefoon opslaan en het vaak hardop herhalen.

Ik steek hem altijd in mijn portemonnee bij het betaalmiddel waar ik mee af ga rekenen.

Ik vouw hem vaak om mijn pasje, als je een klantenpas hebt daarom, en anders om het pinpasje.

Ik leg hem tussen de boodschappen in het karretje. Kom ik hem altijd weer tegen. Ik ben 'm in het verleden ook vaak vergeten, kwam ik 'm thuis weer tegen in mijn jaszak. Dit werkt beter.

Ik weet niet waar je je boodschappen doet, maar wij zijn hier "tot AH veroordeeld", dus doe ik de bon bij mijn bonuskaart. (overigens eens geïnformeerd bij AH n.a.v. een akkefietje, de bonnen zijn wettelijk 5 jaar geldig).

Ik vouw hem iets samen ,en doe hem overlangs onder mijn horloge bandje. Zodat hij aan beide kanten van het bandje iets uitsteekt.

Ik plak de statiegeldbon met een memosticker op een van mijn boodschappen, zo vergeet ik de statiegeldbon nooit meer.

-zet een kruisje op je hand. als je dan bij de kassa staat weet je dat je iets vergeten bent -schrijft het op je boodschappen lijst. daar kijk je altijd op als je in de winkel loopt. -Zet timers en alarmen klaar. dit kan gewoon via je mobiele telefoon je kan dan een tijd invoeren hoe laat je gealarmeerd wil worden met een notitie erbij -bel je zelf. je kan tegenwoordig je zelf bellen een neppen oproep maken je kan dan van te voren je boodschap inspreken en een tijd en datum invoeren wanneer je met die boodschap gebelt wil worden

Plak hem aan je bonuskaart - daar vragen ze bij de AH standaard naar.

in je portemonnee bij je betaalkaart stoppen.

Ik stop hem voor mijn pinpas in mijn portemonnaie zodat ik hem altijd zie als ik moet betalen. Wat ik het liefst doe: na flessen inleveren verzilver ik mijn geld direct bij de info/sigarettenbalie, dat doe ik overigens alleen als het rustig is (anders niet), maar dan ben ik er mooi vanaf!

Je wekkerfunctie in je mobiel aanzetten met de tekst flessen inleveren erbij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100