Hoe onthoud ik dat ik een statiegeldbon heb?

Ik lever niet zo vaak flessen in, maar als ik dat doe, vergeet ik bijna standaard om mijn statiegeldbon bij de kassa in te leveren. Wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Te zien aan alle reacties ben ik de enige niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik zou de bon meteen in m'n portemonnee doen, naast het geld als je contant betaalt, of naast je pasje wanneer je gaat pinnen.
je "loopt" er dan vanzelf tegenaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook!
Kimath
13 jaar geleden
Dat is een slimme tip :)

Andere antwoorden (14)

In je hand houden tot je bij de kassa komt en dan direct op de band leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blijf hem altijd in mijn hand houden, zodat ik hem niet vergeet. Dit helpt mij in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het opschrijven op een papiertje.
je kan het op je telefoon opslaan
en het vaak hardop herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herhalen werkt sowieso niet.
De bon is sowieso een papiertje en dat is juist wat zij vergeet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de winkel, heb je niet pen en papier bij de hand.
Ik steek hem altijd in mijn portemonnee bij het betaalmiddel waar ik mee af ga rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vouw hem vaak om mijn pasje, als je een klantenpas hebt daarom, en anders om het pinpasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't zit hem vast in de naam... ik doe het ook altijd zo!
Ik leg hem tussen de boodschappen in het karretje. Kom ik hem altijd weer tegen.
Ik ben 'm in het verleden ook vaak vergeten, kwam ik 'm thuis weer tegen in mijn jaszak. Dit werkt beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je je boodschappen doet, maar wij zijn hier "tot AH veroordeeld", dus doe ik de bon bij mijn bonuskaart. (overigens eens geïnformeerd bij AH n.a.v. een akkefietje, de bonnen zijn wettelijk 5 jaar geldig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vouw hem iets samen ,en doe hem overlangs onder mijn horloge bandje.
Zodat hij aan beide kanten van het bandje iets uitsteekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
goeie tip, en ook plus voor je reacties op een andere vraag :)
Ik plak de statiegeldbon met een memosticker op een van mijn boodschappen, zo vergeet ik de statiegeldbon nooit meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-zet een kruisje op je hand.
als je dan bij de kassa staat weet je dat je iets vergeten bent

-schrijft het op je boodschappen lijst.
daar kijk je altijd op als je in de winkel loopt.

-Zet timers en alarmen klaar.
dit kan gewoon via je mobiele telefoon je kan dan een tijd invoeren hoe laat je gealarmeerd wil worden met een notitie erbij

-bel je zelf.
je kan tegenwoordig je zelf bellen een neppen oproep maken je kan dan van te voren je boodschap inspreken en een tijd en datum invoeren wanneer je met die boodschap gebelt wil worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plak hem aan je bonuskaart - daar vragen ze bij de AH standaard naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in je portemonnee bij je betaalkaart stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stop hem voor mijn pinpas in mijn portemonnaie zodat ik hem altijd zie als ik moet betalen. Wat ik het liefst doe: na flessen inleveren verzilver ik mijn geld direct bij de info/sigarettenbalie, dat doe ik overigens alleen als het rustig is (anders niet), maar dan ben ik er mooi vanaf!
13 jaar geleden
Je wekkerfunctie in je mobiel aanzetten met de tekst flessen inleveren erbij.