ik heb 's avonds ruzie met mijn ouders tijdens het eten. Hoe kan ik dat stoppen?

Mijn ouders die vinden dat ik te weinig eet, maar ik vind dat ik best wel veel eet. Ik ben helemaal niet naar anorexia aan het streven, maar wat moet ik nou doen om te zorgen dat ze stoppen met dat te denken? Want soms vind ik het gewoon echt niet lekker en dan eet ik inderdaad heel weinig.. help!

Toegevoegd na 19 minuten:
per dag eet ik ongeveer:
ochtend: 2 boterhammen met hagelslag en boter
tussendoor: Liga
lunch: 2/3 boterhammen.
tussendoor: verschilt tussen chips en een appel.
avond: 3 kwart bord.
na avondeten: koekje als speculaasje ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

eerlijk zeggen dat je het eten niet zo lekker vindt en daarom minder eet en wanneer je WEL een probleem zou hebben, je het egt wel tegen hen zou vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je kunnen wegen waar je ouders bij zijn en dan samen je bmi berekenen. Als je hun zwart op wit kunt tonen dat je een gezond gewicht heb (bmi tussen 20 en 25) + misschien eens bijhouden wat je op een dag zoal eet en ook tonen, zou hun bezorgdheid toch serieus moeten verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouders maken zich nou eenmaal zorgen om hun kinderen, wees blij! Ze willen dat je gezond opgroeit en daar hoort voldoende en goed eten bij.

Je kunt niet altijd eten wat je lekker vindt, maar je kunt wel samen koken. Zo kun jij ook af en toe bepalen wat jullie gaan eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen wat je wel en niet lust en dan cragen of ze er rekening wil len houden.
Nou en dan kan je misschien zelf ook met leuke ideeën komen voor lekker eten te maken.
Koop of kijk s in een kookboek en kies daar iets lekkers uit en dan kan je dat met je moeder en vader misschien samen klaarmaken.
0k,succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is veel en wat is weinig...wat je opschrijft lijkt mij voldoende, dat je het niet lekker vind en daardoor minder eet is wat aan te doen, verras je ouders een keer door te koken wat jij lekker vindt....
Ouders zoeken altijd ergens wat achter, 'het denken' van je ouders is bezorgdheid, neem zelf het initiatief in handen en overtuig ze dat je voldoende eet, alleen af en toe niet lekker vind..........

SUCCES!