Wat staat er in de gevangenissen op het menu?

de Belgen die in Tilburg zitten klagen o.a. over het eten,
en de catering zal wel overal anders zijn, maar ik ben toch nieuwschierigenige jaren geleden zag ik op de Belgische t.v. dat er een heerlijke bord met frieten en vlees naar een cel werdt gebracht.

Toegevoegd na 1 minuut:
nieuwschierig enige natuurlijk

13 jaar geleden
6.2K
flyingcrow
13 jaar geleden
bedankt!

Het beste antwoord

Veel gevangenen klagen over de kwaliteit van het eten en met name de hoeveelheid die ze sinds kort ontvangen. De Commissie van Toezicht van de Penitentiaire Inrichting Haarlem heeft een brief gestuurd naar het ministerie van Justitie waarin staat dat gevangen regelmatig honger hebben omdat ze niet langer twaalf maar zes boterhammen per dag krijgen. “Bovendien krijgen ze als warme hap een magnetronmaaltijd en dat is te weinig voor een fatsoenlijk ontbijt en diner”, volgens commissievoorzitter drs. M van de Schepop. Het menu van Nederlandse gedetineerden bestaat uit zes boterhammen, twee stuks fruit en een magnetronmenu naar keuze. Als toetje kunnen ze kiezen uit yoghurt of vla. Deze hoeveelheden zijn in samenwerking met het Voedingscentrum tot stand gekomen. Volgens Van de Schepop ontstond het probleem doordat de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) met Sodexo een contract heeft afgesloten als nieuwe leverancier. “De directie van de P.I. de Koepel in Haarlem geeft aan niet over de financiële middelen te beschikken om in de behoefte te voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eén gevangene kost maandelijks om en bij de 5000 euro.
Dit is meer dan een gemiddeld inkomen van tweeverdieners.
Het eten is behoorlijk in de gevangenissen : 's morgens een behoorlijk ontbijt , met een paar stukken fruit en 'slechte koffie met een verdachte kamfersmaak) , het middag-eten is gevarieerd en staat op het peil van de typische grootkeuken ....veel worst ,weinig steak , soep en een dessertje. Het avond-eten is ongeveer hetzelfde als in het leger. Men houdt rekening met 'halal' , met vegetariërs ...en op feestdagen is het er ook kalkoen of everzwijn met taart en gebak.
De gevangene kan tevens vanalles kopen in de kantine uit eigen zak.
Alcohol ....daar is inderdaad een schaarste van....
Ik denk dat vele 'niet' gevangenen het met veel minder moeten doen.
Water en brood : vergeet het.

Toegevoegd na 6 minuten:
Er is wel een onderscheid tussen Gent , Leuven of Dendermonde .....niet ieder hotel is hetzelfde

Toegevoegd na 6 minuten:
Er is wel een onderscheid tussen Gent , Leuven of Dendermonde .....niet ieder hotel is hetzelfde

Toegevoegd na 9 minuten:
In de gevangenis zitten is hard , zeer hard , maar aan het eten zal het zeker niet liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Waarom nou toch weer die min ,het is toch een goed antwoord!Van mij dus + en bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broer is cipier : die heeft het er regelmatig over.
Te kleine cellen , soms teveel op een cel , soms ouderwetse Wc-potten: dat zijn grote problemen.
De straf is opgesloten zitten en dat is hard.
Over het eten is zelden discussie (in Leuven ,toch)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten wordt in Vlaanderen ook veel belangrijker gevonden dan in Nederland, ik denk dat daar het 'gezeur' door komt. Ik ben eens met een stel Belgen en Nederlanders op kamp geweest, de Nederlanders klaagden over het vreselijke kippenkot waar ze in terecht gekomen waren, de Belgen klaagden dat er niks warms was bij de lunch. Cultuurverschil, he?
Mijn neef werkt in 't gevang in Tilburg, en inderdaad: de Belgen klagen, de Nederlanders en medelanders eten braaf hun magnetronprakje.
flyingcrow
13 jaar geleden
bedankt voor de reacties en antwoorden!