Hoe wordt bij het oogsten van mandarijnen bepaald of er wel of geen pitten in komen? Is dit door de kweker te beïnvloeden?

Waar heeft dit mee te maken?
Aan de buitenkant is het niet af te lezen in iedergeval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kwekers zorgen ervoor dat de bloesems niet bevrucht worden. Dan krijg je wel een vrucht maar geen pitten.
En sommige soorten maken ook na bestuiving erg weinig pitten.

Zie: http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=10196
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is zo gekweekt.

kruisen, nog een keer kruisen... selecteren, kruisen...
et voila, pitloze mandarijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt in geen geval bij het oogsten bepaald! Dan zijn ze volgroeid en is er niets meer aan te veranderen.