Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goedkoper voor een fabrikant? vers (in pak) of vacuüm verpakte zuurkool?

ik at laatst zuurkool en vroeg me af of het veel verschil maakt voor de koper is sowieso vacuüm goedkoper.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is die verpakkingen in een zakje met persnaden, geseald plastic. Daar staat ook een merk en plaatje in.

Moeilijk te zeggen is wat goedkoper is voor een fabriek.
Aan te nemen is dat wanneer je die voorverpakte zuurkool hebt dat die in de fabriek worden verpakt en de zakjes uit het vat komen soms als je ze in de supermarkt koopt van de plaatselijke groenteboer en kunnen in de supermarkt of bij die groenteboer verpakt zijn.

Dan blijft de vraag, wat is goedkoop?
relatief goedkoop is sealen omdat het langer houdbaar is is het goedkoper in aanschaf dus meer afname betekend meer omzet en dus goedkoper voor beide partijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb vacuüm nog nooit gezien. Ik koop in de supermarkt wel eens zuurkool in een plastic verpakking maar die is niet vacuüm volgens mij. Ik koop ook wel eens bij de groenteman rechtstreeks uit het vat, dan pakt hij de hoeveelheid die ik nodig heb en doet dat in een zakje.
Voor fabrikanten is het waarschijnlijk het makkelijkst om een vat te leveren, en ook het goedkoopst. Het verpakken in zakjes kost toch meer.
Uit het vat is wel lekkerder trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding