Lahmacun wordt ook wel de Turkse pizza genoemd. Het heeft een typisch pikante smaak waar het zijn naam aan dankt. Het is gemaakt van deeg dat belegd is met een mengsel van pikant gekruid gehakt, ui, verse tomaten, pikante pepers, en peterselie. Dit wordt vaak bereid in een oven. Het kan als wrap opgerold gegeten worden maar vaak wordt het in kleinere stukken gesneden en als schotel geserveerd. Alvorens het te nuttigen wordt het meestal besprenkeld met citroen. Het wordt naast restaurants ook verkocht in de supermarkt als ingevroren maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

reepjes sla, gehakt, tomaat, ui, knoflooksaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vergeet kaas :) +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zit zelden kaas op een turkse pizza - turkse kaas is meestal witte kaas, geitenkaas en dat wordt hier in nederland niet veel gegeten :-)
Kimath
13 jaar geleden
dat zit er niet standaard op, dat kun je zelf er op doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath: daarom had ik het er in mijn antwoord ook niet bijgezet :-)
Kimath
13 jaar geleden
ik bedoelde wat je in je antwoord hebt gezet. Als ik een turkse pizza koop (diepvries) zit er geen sla op. Ui volgens mij wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ahaaaaa :-) maar ik heb het over een verse turkse pizza en dan bedoel ik eigenlijk ook nog de échte turkse pizza, niet zozeer de hollandse turkse pizza
Veel pittige puntpaprika's.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan kan er ook nog dönervlees bij in. Het ligt ook aan de familie en de kebabszaak wat er precies op de lahmacun zit. Er zijn geen strikte regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sla
tomaten
rode paprika's
groene pittige puntpaprika's (turkse winkel)
olijolie
komkommer
dikke turkse yoghurt
teentje knoflook
bosje munt
bosje koriander
tube harissa (turkse winkel)
zout
rundergehakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan waar je hem haalt. Bij "mijn turk" zit er op: reepjes andijvie, tomaat, ringen rauwe ui, turkse paprika, knoflooksaus, een als je wilt hete rode saus. Voor de vleesvariant komt er dun afgeschraapt gegrilld lamsvlees bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ui
rundergehakt
peterselie
knoflook
peperpuree
rode paprika’s
zout en peper

Toegevoegd na 1 minuut:
ijsbergsla.