Gaat eten in een open blik echt naar blik smaken?

En als dat zo is, waarom is dat dan niet zo bij een nog niet geopend blik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Door oxidatie.
Het is trouwens niet gezond om het te bewaren in blik.

Toegevoegd op 27-05-2009 19:11:18
..nadat het geopend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

al iets met zuurstof te maken hebben, als blik iets oxideert zal het makkelijker oplossen dan het metaal, het opgeloste deel zal de smaak beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nog niet geopend blik is vacuüm gezogen. Als het blik opengemaakt wordt, is er grote kans dat er redoxreacties optreden, waarbij het blik fungeert als reductor en een stof uit het eten als oxidator.

Toegevoegd op 27-05-2009 19:13:12
Edit: heb jij ooit eten geproefd uit een ongeopend blik? :o Respect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , dat zal i.v.m. de komst van de lucht zijn. Het is niet meer een afgesloten geheel en het blik wordt aangetast door zuurstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jJa eten in een open blik gaat naar blik smaken. Omdat het metaal in aan de binnenkant van het blik in contact komt met zuurstof gaat het oxideren(ook roesten)daardoor gaat het naar blik smaken. Als het blik dichtgeseald wordt, wordt alle zuurstof eruit gehaald, vandaar dat het niet naar blik smaakt als het dicht zit.