Wat kost het om in een 3-sterrenrestaurant te eten met 2 volwassenen?

Gewoon een voorafje, diner met een glaasje wijn en een toetje met daarna koffie.
http://www.nu.nl/algemeen/3637411/restaurant-leest-krijgt-derde-michelinster.html

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je niet op de site kijken? staat vaak menu met prijzen op
Amadea
10 jaar geleden
Reken maar op minstens € 250,- Oplopend naar gelang de soort wijn die je kiest...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
250 euro per persoon ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka, bij een 3* restaurant ga ik er niet vanuit dat ze een site met de prijzen hebben. Bij de dure winkels heb je ook geen prijskaartjes. De mensen die er komen hebben, vaak, toch genoeg geld. Zij letten niet echt meer op de prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niet ergens van uit gaan, je moet onderzoek doen.
gvrox
10 jaar geleden
Bij dit soort restaurants is het niet heel gebruikelijk om de normale voor/hoofd/nagerecht "methode" te doen, maar het kan misschien wel. Al zou dat zonde zijn, want bij de 5 of meer gangenmenu's krijg je op elkaar afgestemde gerechten, die een heerlijke smaakbeleving geven. Een hele belevenis die ook het nodige kost, met wijnarrangement erbij ga je inderdaad wel richting de 500 euro voor 2 personen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plaatselijke >goed< bekend staande bistro kun je vaak een simpel 'voorgerecht-warme hap-toetje' eten met een goed wijntje en natuurlijk koffie voor 2 personen tegen de €100... Om nou in een sterren restaurant te gaan eten, moet je echt wel iets te besteden hebben. Bovendien, is een goed Indisch restaurant (rijsttafel) minstens zo lekker) .
flyingcrow
7 jaar geleden
Zo is het Jodokus! Als je reactie een antwoord was had je een dikke plus!

Het beste antwoord

Het ligt er aan welke je kiest. In Nederland zijn er voor zover ik weet 2 3-sterrenrestaurants waarvan 1 binnenkort dicht gaat.

Oud sluis (deze gaat dicht):
Menu 1: 165 euro voor een 4-gangen menu
Menu 2: 240 euro voor een 6-gangen menu

Uiteraard is dit exclusief wijn of andere drank

De Librije:
165 euro voor een 5-gangen menu
185 euro voor een 8-gangen menu

Ook weer exclusief dranken. Prijzen zijn uiteraard per persoon.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik zie net dat we een derde 3-michelinsterrenrestaurant in ons kikkerlandje hebben. Restaurant De Leest, helaas kan ik hun site niet bereiken, maar volgens recensies is de prijs nog "gunstig". Helaas kan ik hiervan nergens exacte prijzen vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Dus menu voor 2 .... 8 gangen totaal €240,- ;-)
Frimu2
10 jaar geleden
Typefoutje... 6 gangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prijzen zijn per persoon, zoals ik al had aangegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is geen kattepis, ik hou het dan maar bij de Indische rijsttafel van de plaatselijke frietchinees.

Andere antwoorden (2)

Zal eraan liggen, neem je wijn bij het eten, dat kost nogal wat in zo'n restaurant, ik verwacht dat je al gauw rond een tientje per glas moet gaan denken.
Voor het eten zal je ongeveer 100 euro per persoon kwijt zijn. Ik heb een link gevonden uit 2007, dus niet recent, vandaar dat je er wel wat bij op mag tellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar gelang je het met de wijn niet te bont maakt zal de rekening ergens dan tussen de €400,- en de €450,- liggen