Kan ik ergens in een Amsterdams restaurant Cavia op het menu vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je het Handboek voor de vinex-jager aan het doornemen? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of lees je de columns van Midas Dekkers? :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je zelf aan de slag moet: Een bezoekje aan de dierenwinkel, en vervolgens een lekker recept van internet halen.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik dan de bontjasjes,die je ze uittrekt?

Het beste antwoord

Probeer het eens bij restaurant Quito (zie link). Restaurant met Equatoriaanse keuken, waar cavia vaak op het menu staat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb de menukaart bestudeerd en zie het bekende gerecht Cuy er niet bij staan. Maar je kunt natuurlijk altijd informeren. Het kan zijn dat ze het niet op de kaart durven te zetten omdat wij Nederlanders wel varkentjes, lammetjes en konijntjes eten, maar gruwelen van caviavlees. Als het echte Equatoriaanse koks zijn, dan zullen ze het recept vast wel kennen, en kunnen ze het misschien toch serveren.
In Chinese restaurants staan meestal ook geen kippenvoetjes en kwallen op de kaart, maar je kunt ze vaak toch wel krijgen (als je van te voren besteld...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

En dan is er nog een ander Peruaans Restaurant in Amsterdam: Casa Peru.

"Of ze ook cavia hebben? De serveerster kijkt ons vermoeid aan met haar donkere ogen. Daar heb je er weer zo een, hoor je haar denken. Nee, ze hebben geen cavia op de kaart. Waarom denken buitenlanders bij Peruaans eten toch altijd aan cavia? Zij is geboren Peruaanse en heeft nog nooit cavia op. Zeggen dat Peruanen cavia eten, is net zoiets als beweren dat alle Nederlanders op klompen lopen. En hebben wij klompen aan? Nou dan."

Het antwoord is volgens mij: nee. Je zult het zelf moeten klaarmaken.