wie heeft er een goed recept voor gehaktballetjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

rundergehakt 500 gr peper en zout uit de molen snufje nootmuskaat eventueel gesnipperd uitje e/o knoflookje toevoegen 2 beschuiten verkruimelen een geklust ei alles goed mengen mét een vochtige hand (even onder de kraan) 8 - 10 ballen draaien bakken in 30 - 50 gram margarine met een scheut olijfolie hieraan 2 kruidnagelen en 2 laurierbladen toevoegen het geheel 50 tot 70 minuten laten pruttelen met half gesloten deksel af en toe draaien die ballen na even prikken met houtje (satéstokje oid,) kijken of het stokje er droog uitkomt mmm, smullen maar. eet smakelijk!

Bronnen:
eigen recept, van mam geleerd

hoy,ik maak mijn gehaktballen met wat haverzemelen,peper,zout,nootmuskaat,soms een ei. goed door elkaar kneden.men vind ze lekker Toegevoegd na 7 minuten: ik was het braden vergeten succes er mee

gehakt, toevoegen een ei, peper,ui,kleine stukjes paprika,puntje zout..paneermeel...goed kneden, en dan ballen draaien...en lekker om en om bakken..

Dit is een oud recept van mijn oom Karel: Gewoon goed gehakt nemen, zout peper en nootmuskaat toevoegen, balletjes rollen, afwerken met paneermeel

Met een zakje bahmikruiden. Heerlijk

Sate kruiden van Verstegen (Xenos) door het kalfsgehakt gedaan met een eitje en paneermeel, smaakte heerlijk.

Mexicaanse gehaktballetjes (± 30 stuks) © Janneke's Receptenpagina - recept gehakt, Mexico, barbecue/grill Ingrediënten: 2 plak witbrood 4 el melk 500 gr hoh gehakt 1 kleine ui 1 losgeklopt ei 1 tl komijnzaadjes 3 el verse koriander peper en zout 1 liter runderbouillon 1 klein blikje tomatenpuree Bereiding: Week het brood in zoveel melk dat alle brood zacht is en knijp daarna zoveel mogelijk melk uit het brood. Meng met gehakt, geraspte ui, losgeklopt ei, komijnzaadjes en 2 eetlepels gehakte koriander. Voeg peper en zout toe (het mengsel moet wat vochtig blijven). Meng het goed en maak er 30 balletjes van. Meng bouillon en tomatenpuree in een steelpannetje en breng het aan de kook. Voeg de balletjes toe. Sudder ze in 20 minuten gaar. Serveer de balletjes met cocktailprikkers en tomatenpepersaus. Garneer met 1 eetlepel verse koriander. Heb ik eens gedaan, toch lekker hoor, njam, njam

Zakje cup a soup ui even met water laten wellen en dat door het gehakt doen. ei en paneermeel erdoor en klaar om te bakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100