rundergehakt 500 gr
peper en zout uit de molen
snufje nootmuskaat
eventueel gesnipperd uitje e/o knoflookje toevoegen
2 beschuiten verkruimelen
een geklust ei
alles goed mengen
mét een vochtige hand (even onder de kraan)
8 - 10 ballen draaien
bakken in 30 - 50 gram margarine met een scheut olijfolie
hieraan 2 kruidnagelen en 2 laurierbladen toevoegen
het geheel 50 tot 70 minuten laten pruttelen
met half gesloten deksel
af en toe draaien die ballen
na even prikken met houtje (satéstokje oid,) kijken
of het stokje er droog uitkomt
mmm, smullen maar. eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

hoy,ik maak mijn gehaktballen met wat haverzemelen,peper,zout,nootmuskaat,soms een ei.
goed door elkaar kneden.men vind ze lekker

Toegevoegd na 7 minuten:
ik was het braden vergeten succes er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee om haverzemelen door gehakt te doen.., dit vond ik erover, goede tip dus. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat het hoge gehalte aan oplosbare vezels in haverzemelen een belangrijke rol kan spelen bij het verlagen van het cholesterolgehalte. Het grote voordeel van haverzemelen is dat ze volkomen natuurlijk zijn. Het gebruik van haverzemelen is heel eenvoudig en er zijn talloze lekkere gebruiksmogelijkheden. U kunt ze toevoegen aan alle mogelijke gerechten: muesli, kwark, pap, cornflakes, toetjes, soepen, sauzen, pannenkoeken, zelfgebakken koekjes en brood. Onze gezondheidstip voor een goede stoelgang en gezond cholesterolgehalte is de haverzemelen te nemen met biogarde yoghurt of kwark met gebroken lijnzaad en lijnzaadolie.
gehakt, toevoegen een ei, peper,ui,kleine stukjes paprika,puntje zout..paneermeel...goed kneden, en dan ballen draaien...en lekker om en om bakken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een oud recept van mijn oom Karel:
Gewoon goed gehakt nemen,
zout peper en nootmuskaat toevoegen,
balletjes rollen,
afwerken met paneermeel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een zakje bahmikruiden. Heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sate kruiden van Verstegen (Xenos) door het kalfsgehakt gedaan met een eitje en paneermeel, smaakte heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse gehaktballetjes
(± 30 stuks) © Janneke's Receptenpagina - recept gehakt, Mexico, barbecue/grill
Ingrediënten:
2 plak witbrood
4 el melk
500 gr hoh gehakt
1 kleine ui
1 losgeklopt ei
1 tl komijnzaadjes
3 el verse koriander
peper en zout
1 liter runderbouillon
1 klein blikje tomatenpuree

Bereiding:
Week het brood in zoveel melk dat alle brood zacht is en knijp daarna zoveel mogelijk melk uit het brood. Meng met gehakt, geraspte ui, losgeklopt ei, komijnzaadjes en 2 eetlepels gehakte koriander. Voeg peper en zout toe (het mengsel moet wat vochtig blijven). Meng het goed en maak er 30 balletjes van.
Meng bouillon en tomatenpuree in een steelpannetje en breng het aan de kook. Voeg de balletjes toe. Sudder ze in 20 minuten gaar.
Serveer de balletjes met cocktailprikkers en tomatenpepersaus. Garneer met 1 eetlepel verse koriander.

Heb ik eens gedaan, toch lekker hoor, njam, njam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zakje cup a soup ui even met water laten wellen en dat door het gehakt doen. ei en paneermeel erdoor en klaar om te bakken.