waarom heeft Nederland zoveel transvet producten?

Waarom heeft Nederland zoveel transvet producten?
mijn vriendin is Duits dus ik zit regelmatig in Duitsland en daar zie ik heel weinig transvet producten.
in Nederland zit het bijna in elke boter in Duitsland bijna nergens.

En zo heb ik heel veel producten gezien waar het hier in zit en Duitsland niet.

Waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er inderdaad minder voedselproducten met transvetzuren op de Duitse markt zijn dan op de Nederlandse dan komt dat omdat Duitsers kritischer zijn op hun voedsel en veel meer streven naar minder bewerkt fabrieksvoedsel. Waar men zich in Nederland net aan de maximaal toegestane normen houdt streeft men er in Duitsland veel meer naar om er ver onder te zitten. Dat geldt ook voor bestrijdingsmiddelen en dergelijke.

De hoeveelheid transvet in margarines en frituurvet is de afgelopen jaren een stuk verminderd. De meeste producten zitten onder de 1%. Dat mocht ook wel want transvetzuren zijn bijzonder schadelijk voor de gezondheid. Door het eten van koek, gebak, chocolade en dergelijk loop je echter de meeste transvetten op. In melkvet zit ook een klein beetje transvet maar die is anders van structuur dan bij gehydrogeneerde plantaardige olie en zou daarom minder schadelijk zijn voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je goeie uitleg en reactie!

Andere antwoorden (1)

Als je goed naar het beeld die andere mensen van nederland hebben weet je het antwoord al.
Kijk nederland heeft veel koeien, koeien = melk...
van Melk kun je boter maken dus daarom!