de cacao maakt de chocolade lekker

Toegevoegd na 2 minuten:
Chocola
Vind je chocola ontzettend lekker? Of ben je zelfs verslaafd aan het bruine goed? Dat laatste zou goed kunnen, want chocola heeft bijzondere eigenschappen, zeggen ze.
Het zou ontspannend, oppeppend, euforisch en lustopwekkend zijn, en voor sommige vrouwen zelfs belangrijker dan seks. Aan de andere kant zijn de verslavingsstofjes in zo’n geringe mate aanwezig, zodat je kilo’s moet eten voor een enigszins prettig effect.
Toch kun je misschien moeilijk zonder chocola. Vooral tijdens de dagen voor de menstruatie kan het lastig zijn om de lekkerste reep te weerstaan.
Hoe kan dat toch?

Endorfines
Eigenlijk is het heel simpel. Telkens als je iets lekkers eet, komen er stofjes (endorfines) in de hersenen vrij, die je een blij en ontspannen gevoel geven.
Vind je chocola erg lekker? Dan reageren je hersenen heel sterk op je favoriete reep of bonbons.

Endorfines komen sowieso vrij bij het eten van suiker en vetten. Ijs triggert dus deze afgifte; koek ook en chocola doet dat ook. Immers, het bruine goed bestaat voor bijna de helft uit vet en voor een groot deel uit suiker. Niet zo gek dus dat jouw lievelingsreep een prima middel is om je met behulp van endorfines een prettig gevoel te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cacao

en natuurlijk SUIKER
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van 300 chemicaliën?
Over 300 chemicals that compose chocolate have numerous and varied effects on our bodies through the nervous system
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nootjes die er in kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suiker en vet!
bamibal
13 jaar geleden
Dit komt door de theobromine,een cafeïne-achtige stof die in cacao zit.
Zie de link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theobromine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen dat het heerlijke van chocolade is dat het zo lekker smelt in je mond. In combinatie met de suiker, de cacao en het vet natuurlijk.
Ik heb overigens vandaag gelezen dat chocolade in de toekomst erg duur wordt (vijf euro voor een reep), dus geniet er nu nog maar lekker van.
Lees er over via de link hier onder.