Ik krijg van chocola migraine. Ze zeggen dat ik wel witte chocola mag, maar daar zit toch cacaoboter in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Volgens onderzoek is het tegendeel waar. Stoffen in chocolade zouden de pijnscheuten verminderen. Klik op de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat klopt; Er zit cacao boter in. Wel is het bekend dat je wel witte chocolade mag eten (Mijn moeder heeft hetzelfde advies gekregen, en dat blijkt te kloppen). Het zal dan wel uit de 'andere cacao bestanddelen' komen, die migraine.

http://www.leerkracht.nl/show?id=2794 zegt:

Melkchocolade
• ten minste 25% droge cacaobestanddelen met inbegrip van cacaoboter
• ten minste 2,5% vetvrije droge cacaobestanddelen
• ten minste 14% droge melkbestanddelen
• ten minste 3,5% melkvet
• ten minste 25% totaal aan vet
• maximaal 55% suiker

Witte chocolade
In witte chocolade worden naast cacaoboter geen andere cacaobestanddelen verwerkt. De overige ingrediënten zijn hetzelfde als bij melkchocolade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord van mensen die migraine hebben dat ze sowieso moeten opletten met vet eten en dat ze geen chocola eten, geen varkensvlees, chips, patat. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
n witte chocolade worden naast cacaoboter geen andere cacaobestanddelen verwerkt. De overige ingrediënten zijn hetzelfde als bij melkchocolade.
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is mijn antwoord wat ik van mijn neuroloog gehoord heb toen ik bij hem onder behandeling was.:
Ook patiënten denken vaak dat bv. chocolade aanvallen kan uitlokken. Dit berust echter op omkering van oorzaak en gevolg. Vlak vóór een aanval bemerken velen dat ze depressief of juist hyperactief worden, of dat ze vocht
vasthouden met pijnlijke gezwollen borsten, of dat ze trek krijgen in chocola of ander voedsel. Dit duidt op een ontregeling, vroeg in de aanval, van de hypothalamus, een belangrijke kern in de hersenen. Kortom, de aanval lokt het eten van chocola uit, niet omgekeerd.
Dus het is niet zo dat men door het eten van chocolade dat men daar migraine van krijgt, volgens een goede neuroloog die ervaringen heeft in migraine.

Ga maar eens bij je zelf na, dat als je migraine hebt, dat je juist trek krijgt in chocolade of andere zoete dingen. Dus wat ik schrijf het omgekeerde is waar, de aanval is er al en dan ga je pas de chocolade eten.