Zit er in halfvolle melk van de LIDL Vit C??

Bij een proef op school hebben we vit C aangetoond in halfvolle melk met behulp van kaliumpermanganaat, welke ontkleurd in de aanwezigheid van Vit C. Vreemd, want het staat niet op het pak..Of heeft iets anders in de melk gereageerd??

groet José

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

De in water oplosbare vitamines in melk zijn: Vitamine C (in een kleine, weinig belangrijke hoeveelheid) en vitamines van het B-complex (vooral B-12 en B-2 (riboflavin).

De in vet oplosbare vitamines in melk zijn: A, D en E.

Als die er van nature inzitten, hoeft dat niet op het pak vermeld te worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met de melk van de Lidl is trouwens wel iets raars aan de hand: http://zine.ntr.nl/page/17294/nl
bamibal
13 jaar geleden
Op een zak gesneden andijvie staat ook niet dat er vitamine C in zit, maar ik kan je verzekeren dat andijvie dat wel bevat.

Dat is dus het verschil: op de ingrediëntenlijst staan ingrediënten die erin gestopt zijn, geen bestanddelen die van nature in melk zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koe is in staat zelf vitamine C aan te maken. Het zou eerder een wonder zijn als er helemaal geen vitamine C in melk zat. Aangezien de Nederlandse Voedingsmiddelentabel (NEVO) op nul staat bij vitamine C in halfvolle melk gaat het ongetwijfeld om verwaarloosbare hoeveelheden. Meer dan zo'n hoeveelheid zou eerder een verkoopargument zijn dan verzwegen worden.