Als je een waterijsje op hebt, telt dat dan als eten of drinken.

In principe praten mensen over het 'eten' van waterijs, maar als je het op hebt en het smelt in je maag, telt het toch eigenlik als drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Culinair gezien is het eten maar voedingskundig drinken. Een waterijsje is eigenlijk niets meer of minder dan bevroren limonade en die plas je voor 99% weer uit. Bij roomijs zou ik minder stellig zijn omdat daar meer vaste bestanddelen in zitten, hoewel dat ook grotendeels uit water bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is het dus eigenlijk allebei, dankje

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, dat is hetzelfde als een klein glaasje gezoet drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je neemt een hapje van het ijsje en geen slokje, dus is het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je zuigt het water uit het ijsje en is het drinken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soep kan je ook drinken? Dus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het uit een soepkom drinken en uit een bord eten :-)
je eet een ijsje..je drinkt een glas limonade...
al wat je maag bereikt is brandstof of het nou voedsel of drinken is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitdrukking, Wie gaat er allemaal mee een ijsje eten, spreekt voor zich....

Anders hadden wij de uitdrukking gehad, Wie gaan er allemaal mee een ijsje drinken...;-)

Ik neem aan dat als iets in vaste vorm is, we spreken van eten, en als het vloeibaar is, van drinken...

Toegevoegd na 1 minuut:
Met uitzondering van voedsel per sonde, daar je dan spreekt dat deze mensen niet zelfstandig in staat zijn om voedsel tot zich te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het ijsje nog heel is, is het eten. Gesmolten ijs is dan drinken.