Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen bosui en lenteui?

ik zag bij AH 3 bosuitjes liggen voor 1 euro en een hele bos lenteui (meer dan 10 stuks) voor 1,60 euro. Behalve aantallen en prijs kon ik verder geen verschillen ontdekken. Klopt dat?

amigo
13 jaar geleden
33.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bosuitjes zijn eigenlijk echte kleine uitjes, met een flink bolletje er onder, dat je ook als afzonderlijk uitje kunt eten.

Lente-uitjes zijn meer en soort dunne preitjes, met wel iets van een witte verdikking aan de onderkant, maar dat kun je niet echt een uitje noemen of alszodanig separaat in een gerecht verwerken.

Als ze niet omdraaien : de bovenste is de bosui, de onderste foto zijn lente-uitjes.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het onderscheid is overigens uitsluitend 'culinair' ; het gaat om exact hetzelfde uitje dat wat eerder (lente-ui) of later (bos-ui) gerooid wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De bosui is dikker dan de lente ui.
Verschil in smaak is er nauwelijks, behalve dat ik persoonlijk de bosui iets scherper vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bosui word ook wel lente ui genoemd dus geen verschil
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het zelfde
De naam bosui komt van de manier waarop de uien worden verkocht, in bosjes van enkele stuks. Het formaat van lente-uitjes kan nogal verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding