Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zitten er calorieën in snot en zo ja, hoe veel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gatver damme wat een vraag Bronnen:
- iel
amigo
13 jaar geleden
ik was ook wel beniewd waarom je dit wilde weten, ik probeer me er maar niks bij voor te stellen, brrrrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een merkwaardige reacties op een belangstellende vraag die nota bene ingegeven kan zijn door een medisch advies

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Snot bestaat uit slijm (grootste gedeelte vocht/water), stofdeeltjes, celresten,bacterien en witte bloedlichaampjes die de longen kwijt willen.

Als je snot doorslikt dan komen deze dingen in je maag en hier worden de bacterien vernietigd door de maagsappen. Je kunt je echter voorstellen dat bepaalde deeltjes (o.a. eiwitten en wat suikers) van de celresten en bloedlichaampjes (en misschien wel van de bacterien) in de darmen weer worden opgenomen en hergebruikt. Er zitten dus in theorie wel calorieen in snot. Dit aantal zal echter zo laag zijn dat je er zeker geen rekening mee hoeft te houden met een dieet of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding