Wat zijn lekkere recepten om kliekjes in te verwerken, buiten gebakken aardappelen en een slaatje om.

Ook vanmorgen zag ik weer een programma over de berg voedsel wat we klakkeloos weggooien en vond het een goed plan om recepten van kliekjes te vragen.
Er zullen vast heerlijke gerechten bij zitten waardoor misschien die hele grote afvalberg een ietsiepietsie kleiner gaat worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt bij www.smulweb.nl ingrediënten invullen en dan de zoekfunctie inschakelen. Meestal komt er een goed recept tevoorschijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt er aan wat voor kliekjes je hebt.

Als je groente, aardappels en vlees over hebt, kun je daar een omelet van maken of een ovenschotel. Gewoon wat geklutst ei en room over gieten, beetje kaas raspen en 20 min. in de oven.

Van pasta kun je soep maken. Wat ook gewoon kan, is alles opwarmen en bij de borrel met wat stokbrood eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker boerenkool of zuurkool of peen en uien opbakken in de koekenpan. mmmm dan komt er een heerlijk korstje op. verder kan je bijna alle restjes op warmen in de magnetron en hoef je eigenlijk weinig tot niets weg te gooien. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwerk eens iets in bladerdeeg (of filodeeg) kant en klaar te koop, meestal in plakjes diepgevroren.
Vrijwel elk eten leent zich hiervoor. Van aardappel met koolsoorten, erwtjes, wortel, boontjes tot pasta's , rijst- of couscousgerechten en mie-achtigen. Het kan zelfs met zoetige gerechten zoals jachtschotel, stoofpeertjes, rabarber, hete bliksem enzovoort!
Zelf voeg ik er dan meestal wel wat extra's aan toe.
Bijvoorbeeld lekker veel seizoenpeper of spaanse pepertjes. Afhankelijk van het basisgerecht. Gebakken ui, knoflook, tauge, tomaat, paprika, venkel, bleekselderie, mais, courgette, aubergine, feta, paddestoelen of wat ik maar in huis heb. Bij zoete gerechten wat extra kaneel , kruidnagel of koekkruiden. Een lik creme fraiche doet ook wonderen vaak.
Het is echt ongelooflijk wat mensen doorgaans weggooien. Vrijwel alles leent zich voor dit soort knapperige borrelhappen of waar je het ook maar bij gebruikt.
Ook kun je vuurvaste ovenschaaltjes gebruiken en de bovenlaag dan afdekken met bladerdeeg.
Mogelijkheden te over.
Wees in het algemeen niet zuinig met knoflook, prei en ui. Het is supergezond (o.a. voor de bloedvaten) en het geeft gerechten een verrijking van smaak.
Laat het bladerdeeg mooi goudbruin en krokant worden.
hmm..