kan je door cola aankomen?

er zit heel wat suikers in een cola en van suikers word je dik, of heb ik het mis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
11.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor van suikers word je dik.

Het beste antwoord

Cola is meer dan alleen suiker, het is eigenlijk troep!
Mensen zijn al massaal overgestapt op Cola Light en - zero, vanwege de suikers. Maar suiker is niet alleen de boosdoener. Cola is eigenlijk een zuur, nl. fosforzuur. Dit zuur geeft een pH- waarde van 2,8 en kan dus vergeleken worden met azijn! Juist dit zuur geeft de pittige smaak aan cola. Hierdoor gebruikt Cola enorm veel suiker of suikervervangers om het nog een zoet smaakje te geven.
Pure cola is in staat om roest van een spijker te verwijderen, vlekken in de WC te verwijderen, een stukje vingernagel in 4 dagen op te lossen en gooi maar eens een blikje Cola bij vuil wasgoed in de wasmachine, het zal ook de vetvlekken oplossen!
Dit alles door het fosforzuur. In je lichaam onttrekt het calcium aan de botten. In Duitsland hebben ze ontdekt na onderzoek, dat er een angstwekkend aantal kinderen osteoporose ( botontkalking) hebben door overmatig gebruik van Cola! Dit terwijl hun skelet nog volop in opbouw is.

De suikervervangers in de 'light', maken ook weer indirect dik, omdat de tong toch 'zoet' detecteert en dit aan de hersenen doorgeeft die op hun beurt weer opdracht geven aan de alvleesklier om insuline te spuiten, zodat de vermeende suiker naar de cellen gevoerd wordt. De insuline komt dan in de bloedbaan terwijl er eigenlijk geen suiker aanwezig is. Alleen het zoete smaakje op de tongpapillen dus. Resultaat; door de insuline daalt de bloedsuikerspiegel en krijg je een hongergevoel. Dit laat je naar eten grijpen en zo word je dus ook weer dikker.
Het lijstje negatieve gevolgen van aspartaam is wel terdege bekend bij de Cola company en ze zijn nu volop bezig te proberen Stevia als zoetstof te gebruiken. Dit is een meer natuurlijke zoetstof. Neemt niet weg dat je altijd nog het fosforzuur overhoudt,
Oh ja, na het drinken van Cola is ook het advies om zeker pas na ½ uur pas je tanden te poetsen. Cola werkt ook in op het glazuur van je tanden en vlak na het drinken van cola is dit erg zacht geworden. Je verwijdert het glazuur dan en dit komt niet meer terug. Cola is dus ook nog eens niet goed voor je gebit!

Zo af en toe een glaasje moet kunnen, maar pas op met Cola; Overdaad schaadt! Dat kan je bij Cola heel erg goed vaststellen!
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uhm ten eerste noem cola geen troep want jij bent de troep hier en ten tweede je moet doen wat je wilt want als je van cola houdt waarom zou je ermee stoppen vroeg of laat ga je toch dood en als je lang wilt leven: nou je hebt pech sorry

Andere antwoorden (8)

Nou en of, zoals je zelf al stelt: er zit heel erg veel suiker in Cola
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een blikje gewone cola bevat ongeveer 7 theelepels suiker. Te veel frisdrank kan dan ook bijdragen tot gewichtsproblemen, maar ook tot allerlei aandoeningen aan gebit en tandvlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, daar word je dik van als je niet genoeg beweegt erbij. Je kunt beter water drinken..

Toegevoegd na 4 minuten:
Een glaasje of twee in de week is geen probleem. Ik zou niet dagelijks drinken.. Vooral is het ook slecht voor je tanden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het helemaal goed. En als je cola light neemt, dan heb je kans op kankerverwekkende suikervervangers.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die bangmakerij en praatjes dat zoetstoffen kankerverwekkend zijn is inmiddels achterhaald.
Daar is genoeg onderzoek naar gedaan.
Ik drink trouwens zelf elke dag een liter cola-light omdat ik geen suiker wil gebruiken en daar zit maar 1 calorie in en daar wordt je dus niet dik van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom verkopen ze of hebben kankerverwekkende suikervervangers in cola gezet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jvanderveen
Cola-light veroorzaakt geen hersentumor of kanker.
Niemand heeft wat aan zo'n flauwekul reactie.
Het is inmiddels bewezen dat mensen niet ziek kunnen worden van zoetstoffen,de hoeveel die wij binnenkrijgen is daar niet groot genoeg voor.
Mijn moeder drinkt zelfs al meer dan 20 jaar cola-light.
Hele domme reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel=hoeveelheid.
Behalve de vele suikers (je kan klontjes suiker opstapelen in je glas, zoveel zit erin +/-) zitten er natuurlijk ook calorieën in cola! dikmakertjes..

Natuurlijk kan je cola drinken, maar drink met mate ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Suikers zijn calorieen. Je onderscheid slaat nergens op. -
jazeker, niet alleen van de suikers, maar koolzuur is ook een dikmaker.
hoewel er ook cola light en zero bestaat wil dit niet zeggen dat je daar niet dik van kan worden.

dit is afhankelijk van de hoeveelheid, hoe regelmatig dat je het drinkt en wat je verder nog eet en drinkt.

maar over het algemeen zijn alle frisdranken dikmakend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, in cola zit veel suiker.
de voedingswaarde is verder nul, vanwege het gebrek aan microvoedingsstoffen.

1 product is niet verantwoordelijk voor dik worden. Maar als je niet wilt aankomen zou ik geen cola drinken.
Frisdranken zijn uitgesproken dikmakers.
2 x ja dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee alleen als het co2 zich omzet in co3-