Als je het in plantaardige olie bakt, zonder zout, is het zeker verstandiger. Maar doe het niet elke dag dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zelfs nog gekker: groentechips is ongezonder dan gewone chips. Dus van groente wint het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit artikel staat, dat er mogelijk meer calorieen in zitten. Meer calorieen, wil niet zeggen dat iets ogezonder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag ging over 'verstandiger'. Dat kan natuurlijk op meer aspecten slaan, zoals vet, zout, vitamines, calorieën en nog meer. Ik pikte inderdaad vooral de calorieën er uit. Toch niet onbelangrijk.
Gezonder kan het niet zijn, als je de groente frituurt, frituur je al het gezonde aan groente eruit...gewone chips bestaat uit aardappel, en aardappel is eigenlijk ook gezond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappels zijn gezond, groenten zijn gezond. Dus alles wat ervan gemaakt wordt, is in ieder geval niet slecht voor je. Maar voor alles geldt: met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijwel overal ter wereld worden aardappels onder de groenten gerekend. Wat vroeg je ook alweer? :-) Als je een koolhydraatarme voedingswijze volgt kun je aardappel- en andere producten met veel zetmeel beter vermijden. Ook rode groenten zoals paprika's, wortels en tomaten bevatten nogal wat koolhydraten.

In een evenwichtige voeding zitten eiwitten, vetten, vitamines en sporenelementen en koolhydraten, in volgorde van belangrijkheid. Misschien moet ik ook vezels noemen maar die bestaan uit onverteerbare koolhydraten.

Een echt goed antwoord op jouw vraag is pas te geven als jouw persoonlijke situatie en de rest van je voedingspatroon duidelijk is. Ben je mager of dik? Eet je veel of weinig koolhydraten? Wat eet je verder nog voor groenten?