Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen speculaas en de Amerikaanse gingerbread?

Zoals er in Nederland rond Sinterklaas overal speculaas en pepernoten te vinden zijn, is in Amerika rond kerst de gingerbread cookie weer in.
In Nederland lijken wij de Amerikaanse gingerbread niet echt te kennen, aangezien de Nederlandse gemberkoek weer totaal iets anders lijkt.
Ik heb zelf nog nooit gingerbread geproefd, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het verschil tussen gingerbread en speculaas is. Beide lijken (aan de buitenkant) erg op elkaar en bevatten nagenoeg dezelfde ingrediënten (speculaaskruiden bestaan uit o.a. kaneel, nootmuskaat, gember en kruidnagel, net zoals gingerbread). Dus hoe zit het nou? Is het gewoon hetzelfde lekkernij met een andere naam of zit er toch verschil in?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.3K
Amadea
5 jaar geleden
Ik heb altijd gedacht dat gingerbread vergelijkbaar is met taaitaai.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gingerbread cookies zijn Amerikaanse koekjes, en zijn een variant op peperkoek en speculaas. Ze bevatten echter veel meer gember en hebben daardoor een andere smaak dan speculaas. Het meest bekend zijn de gingerbread mannetjes die met glazuur versierd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding