Wat is het verschil tussen speculaas en de Amerikaanse gingerbread?

Zoals er in Nederland rond Sinterklaas overal speculaas en pepernoten te vinden zijn, is in Amerika rond kerst de gingerbread cookie weer in.
In Nederland lijken wij de Amerikaanse gingerbread niet echt te kennen, aangezien de Nederlandse gemberkoek weer totaal iets anders lijkt.
Ik heb zelf nog nooit gingerbread geproefd, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het verschil tussen gingerbread en speculaas is. Beide lijken (aan de buitenkant) erg op elkaar en bevatten nagenoeg dezelfde ingrediënten (speculaaskruiden bestaan uit o.a. kaneel, nootmuskaat, gember en kruidnagel, net zoals gingerbread). Dus hoe zit het nou? Is het gewoon hetzelfde lekkernij met een andere naam of zit er toch verschil in?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.3K
Amadea
5 jaar geleden
Ik heb altijd gedacht dat gingerbread vergelijkbaar is met taaitaai.

Antwoorden (1)

Gingerbread cookies zijn Amerikaanse koekjes, en zijn een variant op peperkoek en speculaas. Ze bevatten echter veel meer gember en hebben daardoor een andere smaak dan speculaas. Het meest bekend zijn de gingerbread mannetjes die met glazuur versierd worden.