Maakt het uit of een mens, altijd brood eet?

ik ben niet echt een fan van warm eten en helemaal in de zomer....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, er is geen enkele wet enzelfs geen enkel gezondheidsvoorschrift dat bepaalt dat je altijd warm moet eten. Sterker nog, voor het eten zelf maakt heteigenlijk weinig uit of het warm of koud is, en voor de voedingswaarde maakt het al helemaal geen enkel verschil

Als jij er voor zorgt dat je maaltijden in de juiste balans koolhydraten, (meervoudige, uiteraard), eiwitten en vitaminen (groente) bevat, kun je ook met alleen kouwe prakkies een uitstekend dieet samenstellen. Persoonlijk moet ik er niet aan denken, ben juist een groot liefhebber van als het effe kon drie wárme maaltijden per dag, maar voedingstechnisch is het zeker verantwoord, mits je ook mager koud vlees (of een goede vervanger) en bijvoorbeeld koude aardappels en pasta (en niet alleen maar brood) eet. En vergeet de groente niet ; van rauwkost moet je relatief behoorlijk veel eten om voldoende groente binnen te krijgen, en je kunt niet alle groente ongestraft vervangen door fruit vanwege de suikers.

Maar veel gare gekookte groente (desnoods uit blik) zijn ook weer erg lekker in salades (dopwerwten, sperziebonen en wortelen bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je maar zorgt dat je genoeg vitamientjes binnen krijgt, dan hoeft het nier persè warm te zijn. Dus veel broodjes met heel veel gezond kan best.
13 jaar geleden
Nee hoor. ik ken mensen die hooguit eens per maand koken c.q. dineren.
In brood, (goede) margarine of halvarine (beter dan roomboter) zitten heel gezonde dingen.
Zorg wel dat je voldoende gevarieerde voedingsstoffen binnenkrijgt. En als dat nu en dan een kopje soep (verse groenten!!) is, soms een eitje, wat kaas, een worteltje, tomaatje. Misschien eens een visje.
Geen enkel probleem hoor!
En als je helemaal zeker wilt zijn: elke dag een multi-vitaminepilletje.
Klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen fan bent van warm eten zijn er ook nog wel andere dingen die je koud kunt eten, in plaats van alleen maar brood.

Vele soorten groente kun je ook rauw/koud eten, zo ook fruit. Een rauwkostsalade is ook erg lekker.