Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke cacaopoeder smaakt hetzelfde als die van Droste?

Ik maakte altijd zelf warme chocomelk met Droste cacaopoeder, echter, Droste is failliet en bestaat dus niet meer. Welk merk smaakt hetzelfde?

KleinDuimpje
2 weken geleden
Precies dezelfde smaak zul je niet vinden.
In Nederland wordt de cacao niet zo verhit, waardoor de smaak minder bitter is.
Zoek dus naar cacao waarop staat: Nederlands verwerkt, Dutch processed cacao etc.
Dan koop je in ieder geval een cacao die minder bitter is en daardoor lekkerder drinkt.
(Ga je bakken met cacao kan je juist de voorkeur geven aan een meer bittere variant)
KleinDuimpje
2 weken geleden
Ik denk dat Blooker of Joannusmolen hierdoor het meest evenaart…..
PamelaP
2 weken geleden
Ik vraag me sinds hun faillietverklaring hetzelfde af. Ondertussen heb ik al Blooker en Van Houten getest en deze zijn helaas niet aan te raden. Zowel de kleur als de smaak zijn minder rijk en geurig, enkel bitter. Het is onbegrijpelijk dat mensen dat lekker vinden. De zoektocht gaat dus voort...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Droste cacaopoeder staat bekend om zijn rijke chocolade-smaak, dus daar zoeken veel mensen een alternatief voor.

Merken zoals "Van Houten" en "Cacao Barry" worden vaak aangeraden. Beide hebben een vergelijkbare smaak en zijn ook goed voor het maken van warme chocomelk.

Daarnaast is "Huismerk" cacaopoeder van sommige supermarkten zoals Albert Heijn of Jumbo ook een optie die dichtbij de Droste-smaak kan komen.

Wie heeft er ervaring met cacaopoeders die goed smaken voor warme chocomelk? Welke merken zijn voor jullie favoriet?
(Lees meer...)
2 weken geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing