waarom drink ik superveel terwijl ik geen dorst heb?, ik snap überhaupt al niet dat ik zoveel kan drinken.

Ik kan achterelkaar tientallen liters drinken. terwijl ik geen dorst heb. Elke keer als ik ook maar drinken heb, maakt niet uit hoeveel drinken dan is het altijd gelijk leeg ! ik word ook echt nooit vol van drinken of krijg ook geen opgeblazen gevoel en ik hoef maar 1 of 2x te plassen per dag !. (ik ben 16 jaar 116 kilo met 18.4% vet percentage)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je zoveel drinkt, zou ik eens naar de huisarts gaan. Het kan een teken zijn van diabetes. Het is in elk geval niet gezond.

Toegevoegd na 18 minuten:
Je kunt trouwens ook watervergiftiging oplopen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste waar ik ook aan dacht. Naar de dokter inderdaad, zsm. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij diabetes; zowel diabetes mellitus als diabetes insipidus, hoort bij het vele drinken ook veel plassen.
Tientallen liter echter lijkt me overdreven ; na zes legt een gemiddeld mens al het loodje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond is het zeker niet. Helemaal eens met het advies om op korte termijn maar eens een dokter op te gaan zoeken. +
Tientallen liters lijkt me zeer sterk overdreven, zoniet volkomen onmogelijk, want dat is twee emmers vol water.
Enkele liters is al heel erg veel, om ineens te drinken.
Je hebt een gigantisch overgewicht (of je moet ruim 2 m. lang zijn) dus zal je wel erg veel transpireren en verdwijnt er veel vocht ( water) bij jou door te transpireren, dit wordt direct weer aangevuld door te drinken.
1 of 2 keer per dag plassen lijkt me ook onmogelijk, dus lijkt het er op, dat je je verhaal erg aan het overdrijven bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het in het begin verkeert neergezet maar ik drink zeker wel tientallen liters op een dag. en ik drink altijd als ik drinken heb ookal heb ik geen dorst,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom drink je dan als je geen dorst hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om frisdrank gaat wss omdat het lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar toch geen tientallen literflessen per dag?
zoals ze het in de reactorkunde stellen:
wat er in gaat moet er ook uit anders hoopt het op.

Dus als jij echt tientallen liters water drinkt en 2x plast (1 liter per keer is al heel veel hoor) dan kom je dus minimaal 10 kg per dag aan.

Tenzij...... je het op een andere manier verliest, misschien zweet je overmatig.

Dit klinkt echt als een geval voor de huisarts en niet voor GV want voor hetzelfde geld is er toch is mis met je, laat je aub onderzoeken

Toegevoegd na 1 minuut:
PS en dat je "zomaar" zo veel dorst hebt klinkt echt ook als een probleem, suikerziekte kan daar 1 van zijn
12 jaar geleden
Beste Rasidi, het is niet verstandig om dit alleen op Goede Vraag te zetten. Het lijkt me een serieus probleem dat je moet bespreken met de echte experts. Bovendien moet iemand je ook echt zien.
Wat gebeurt er als je pas gaat drinken als je wel dorst hebt? Drink je dan minder?
En als je drinkt, drink je dan ook calorie rijke drankjes als cola, sinas, volle chocomel etc...?
Ik zou eens beginnen met voornamelijk water drinken.

Maar het belangrijkste advies hebben de meeste al gegeven hier: ga zo snel mogelijk naar de huisarts als je informatie daadwerkelijk klopt. Want het lijkt inderdaad wel een beetje op diabetes. Echter: het is gevaarlijk als mensen die geen arts zijn diagnoses gaan stellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel mensen die frisdrank drinken en chocomel drinken juist omdat ze het lekker vinden. En wat een ieder ook zegt, drisdrank werkt in zekere zin verslavend. + voor je antwoord trouwens.