Kan je per ongeluk ingevroren wortels nog eten?

Ik heb per ongeluk geschilde wortels van de AH in zak, waarbij op de achterkant stond dat je die niet kan invriezen ingevroren. Zijn deze na ontdooien nog eetbaar?

een jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Ja kan, maar dan zou ik ze roerbakken. Niks mis mee.
Alleen ze zien er niet uit.
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@Oswald, het belangrijkste is, lijkt mij, dat de smaak wat achteruit zal zijn gegaan.
Inekez1
een jaar geleden
Smaak valt wel mee. Het is vooral de textuur die anders wordt door het vriezen. De worteltjes zijn niet meer knapperig, maar worden slap en papperig. Je kunt ze nog eten, maar niet meer rauw. Roerbakken kan, of in de blender voor een gezonde groentesmoothie.
Anna1997
een jaar geleden
ik heb ze gegeten! werden inderdaad vooral slap. Rest viel mee
Ik heb altijd geschilde en in blokjes gesneden rauwe wortels in de vriezer.
Ik gebruik ze voor de hutspot en heb ontdekt dat ze rauw ingevroren hun smaak behouden
terwijl ze geblancheerd of gaar hun smaak totaal verliezen. Dus per ongeluk ingevroren is geen probleem en ze zijn na 7 minuten koken ook al gaar ipv 20
een jaar geleden